Без возача од Италије до Кине

Четири возила које не контролише возач, већ савремени компјутер повезан са камерама и сензорима, успешно превалила пут од Милана до Шангаја. Електрична возила су се кретала просечном брзином од 60 километара на сат, а рекордно путовање, дуго 15.000 километара, завршено је за три месеца.

Наранџаста електрична возила без возача, која су конструисали италијански стручњаци компаније „Вислаб" из Парме, успела су да остваре рекордан подухват и да превале пут од Италије до Кине.

Одисеја дуга 15.000 километара трајала је три месеца, док је на истраживање и развој технологије потрошено 15 година.

Аутомобили будућности путовање су започели у Милану, затим су наставили преко Источне Европе, Русије, Казахстана, па све до коначне дестинације, Шангаја.

„Желели смо да обавимо једну тест вожњу на великој раздаљини, преко различитих путева, временских услова. Када се будемо вратили у Италију имаћемо огромну количину података које ћемо обрађивати", рекао је шеф пројекта Алберто Брођи из „Вислаба", истраживачке фирме коју је основао Универзитет у Парми.

Подвиг Брођијевог тима остварен је уз употребу савременог компјутера, већег броја камера и сензора.

„Возило је опремљено камерама и ласерским скенерима. Камере на врху аутомобила региструју ознаке на путу, а ласерски скенери уочавају препреке на путу. Регистроване информације шаљу се у централни компјутер смештен на командној табли, који управља возилом", објаснио је Брођи.

Паркирање или заустављање возила захтевало је ручну контролу, а у сваком возилу, у сваком тренутку, на месту сувозача био је по један инжењер.

Посебно је било тешко у центру Москве, где су се ова електрична возила нашла у веома густом саобраћају, па су интервенисали инжењери.

Аутомобили су се кретали просечном брзином од 60 километара на сат, а на сваких осам часова пуњене су батерије.

Шеф пројекта Брођи рекао је и да велики број људи погине на европским путевима (чак 40.000 годишње) и да је скоро увек, у 93 одсто случајева, људска грешка узрок несреће.

Баш зато је овај пројекат веома значајан, а Брођи и његови сарадници надају се да би се таква статистика могла побољшати уколико њихов производ помогне возачу, или га у потпуности замени.

Возила своју примену могу наћи и у транспорту инвалида, као такси возило или трактор, а после Шангаја предстоји тромесечни повратак у Италију.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво