Читај ми!

Чека се купац луксузног стакленог воза који ће коштати 350 милиона долара

Француски дизајнер Тијери Гоген својим последњим концептом, луксузним возом направљеним по мери једног срећног и врло богатог власника, планира да искуство путовања железницом подигне на потпуно нови ниво.

До пре неколико година чинило се да ће путовање возом на велике удаљености постати прошлост, али отада се много тога променило. Класични стил путовања оживљава јер путници траже еколошки прихватљивије начине да виде свет.

Тренутно су у припреми разни нови возови и руте, укључујући и италијански Долче вита воз који би требало да саобраћа на десет рута кроз најпознатије регије, као и предстојећа „преноћишта на шинама“ – поноћни возови – који ће повезивати Париз са 12 различитих европских дестинација.

Међутим, француски дизајнер Тијери Гоген својим последњим концептом, приватним луксузним возом направљеним по мери једног срећног и врло богатог власника, планира да искуство  путовања железницомподигне на потпуно нови ниво.

Гоген, који је на безбројним пројектима радио заједно са познатим дизајнером Филипеом Старком, познат је по импресивном дизајну јахти, пре свега познате 80 метара дуге јахте Венус коју је урадио за Стива Џобса. Овога пута, Гоген је одлучио да дизајнира приватни воз.

Најављен као луксузна „палата на шинама“, овај 400 метара дуг воз са 14 вагона биће израђен од стакла које ће захваљујући напредној технологији моћи да буде непрозирано или потпуно транспарентно.

„Овај воз је предвиђен за једног јединственог власника“, каже Гоген за Си-Ен-Ен Травел. „Власник кога замишљам је неко ко је свестан јединствености овог воза и разуме да се овде не ради само о превозу. Ради се о путовању, а не о томе колико брзо се стиже из тачке А до тачке Б“, наглашава познати дизајнер.

Гоген увиђа да је брзина постала најважнија код путовања, али његов Г воз види као начин превоза у коме ће путници подједнако, ако не и више, уживати у путовању, него на изабраном одредишту.

„Путовање није важно због брзине“, додаје Гоген. „Ради се о начину на које проводимо време, јер је време једино богатство које имамо“.

Путници неће бити у могућности да притиском на дугме промене само спољашњост воза, већ ће моћи да промене „унутрашњи амбијент у било ком делу воза“.

„Воз је позорница“, објашњава Гоген. „Можете да промените светло, годишње доба или темпо како бисте променили свој однос према времену“.

Иако некоме може деловати необично то што је овај уметник познат по дизајну јахти, одабрао воз као следећи пројекат, Гоген открива да је на ову идеју дошао још као дете, јер су га возови увек фасцинирали. Ипак, док је дизајнирао Г воз, признаје да је на уму имао једну особу – Лорен Пауел Џобс, удовицу Стива Џобса.

„Кад ми је идеја пала на памет, прво сам помислио на њу као потенцијалну будућу власницу овог воза“, признаје.

Али још увек се није појавио купац и свестан је да ће можда морати да пронађе некога „довољно луцкастог“ као што је и он да би купио овакав воз. Г воз би требало да кошта око 350 милиона долара, а за његову изградњу ће бити потребно најмање две и по године.

„Можда ће особа која купи воз започети ново поглавље свог живота“, наводи дизајнер.

Предвиђен је простор за смештоај око 18 гостију, а Г воз ће моћи да развије брзину од 160 километара на сат и биће прилагођен за вожњу шинском мрежом широм Америке и Европе.

Гоген је у овај пројекат укључио и различите експерте, укључујући швајцарског произвођача возова "Stadler", произвођаче стакла из Saint-Gobaina, британску инжењерску фирму "Ecklersley O'Callaghan" и компанију задужену за безбедност "Marine Guard", како би осигурао да је његов дизајн „изводљив“.

Поред тога, предивђено је и да се Г воз може поделити на два дела уколико путници одлуче да крену у различитим правцима.

Путници улазе кроз салон за добродошлицу на средини композиције, који води до главног стамбеног простора који укључује власников апартман и простор за забаву, као и простор за посебне госте, собу за дружење и Велики салон који је посебно дизајниран за пријеме.

Гости ће такође имати приступ „тајној“ башти, а крила воза ће моћи да се расклопе тако да се добије тераса на отвореном на којој се могу одржавати забаве, или чак и концерти.

Ово обновљено интересовање за путовање возом уско је повезано са све већом пажњом која се поклања заптити животне средине, јер путници постају све свеснији штете коју наносимо својој околини.

„Возови нису постали прошлост. Одрживост је један од главних разлога, а не постоји ништа одрживије од возова. Авиони су далеко иза, а сва друга превозна средства троше више енергије“, наглашава Тијери Гоген и предвиђа да ће возови бити још популарнији у годинама које долазе.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 28. март 2024.
19° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво