Читај ми!

„Да ли сте видели ову жену“ најбољи филм 28. ФАФ-а

Гран-при „Александар Саша Петровић“ за најбољи филм 28. фестивала ауторског филма у Београду, додељен је домаћем остварењу „Да ли сте видели ову жену“, у режији Душана Зорића и Матије Глушчевића.

Доделом награда најбољим филмовима и пројекцијом филма Кит, Дарена Аронофског, 28. издање Фестивала ауторског филма се званично завршава.

Гран-при „Александар Саша Петровић“ за најбољи филм главног, такмичарског програма припао је филму Да ли сте видели ову жену, редитељског двојца Душана Зорића и Матије Глушчевића, чија је светска премијера била на фестивалу у Венецији, а премијерно је приказан у Србији на отварању Фестивала ауторског филма.

Главну улогу филма тумачи еминентна хрватска глумица Ксенија Маринковић. У осталим улогама појављују се Исидора Симијоновић, Борис Исаковић, Власта Велисављевић, Горан Богдан, Јасна Ђуричић, Радоје Чупић, Олга Одановић, Милица Михајловић, Ивана Вуковић, Милош Тимотијевић, Исидора Минић, Алекс Електра и други.

Да ли сте видели ову жену је реализован у копродукцији "Non-Aligned Films" са Радио-телевизијом Србије, Факултетом драмских уметности и „Динариди филмом“ из Хрватске. Настао је и уз подршку Филмског центра Србије и Хрватског аудиовизуалног центра.

На свечаности у београдској МТС дворани, награда „Гордан Михић“ за најбољи сценарио припала је Манију Хагигију за ирански филм Одузимање, док је најбољи редитељ Хрват Јурај Леротић за Сигурно мјесто.

Жири Такмичарског програма 28. ФАФ-а, у коме су били Омар Ел Зохаири, Серж Бозон и Теона Стругар Митевска, одлучио је да посебно помене глумца Асвендија Бенинга Свару за индонезијски филм Аутобиографија.

У одлуци жирија наводи се да су Да ли знате ову жену и Сигурно мјесто важни за регион „јер представљају глас нове генерације“.

Зорић и Глушчевић су пред посетиоцима захвалили на награди, а жири је оценио да њихов филм „не прати никаква правила и не намеће себи никаква ограничења, већ одважно иде напред уз дозу хумора, интелигенције и неусиљености“.

Сигурно мјесто користи минимализам и веома прецизну режију „како би напао тему којој није лако приступити“, оценио је жири.

За „Најхрабрији филм“ у ФАФ-овој селекцији „Храбри Балкан“, чланови жирија Иван Бакрач, Јован Марковић и Даниела Шрир одабрали су Пеликана хрватског редитеља Филипа Хераковића, док је посебно поменут српски У раменима Таре Гајовић. Жири сматра да остварење Хераковића „сведеном нарацијом, режијом која изврсно користи просторе, као и глумом Едија Ћелића, са лакоћом на гледаоца преноси стање и атмосферу, позивајући га да призоре доживи непосредно и интуитивно“.

Хераковић је примајући награду рекао да му је драго што је његов филм имао регионалну премијеру на ФАФ-у, у програму „Храбри Балкан“, чији назив „садржи две важне ствари – отпор и јединство“. Како је наведено, Тара Гајовић наративним и стилским изборима успева да „кроз наизглед неважне догађаје изрази тежину комуникације међу блиским људима, па зато овај филм гледамо и у непрестаном благом грчу, можда баш негде у раменима“.

Критичарка Ивана Кроња саопштила је да „Награда професора Владе Петрића за најсинематичнију секвенцу у част Славка Воркапића“ припада француској Планини Томаса Салвадора и Бајци руског редитеља Александра Сокурова.

Награду „Александар Петковић“ за најбољи сниматељски рад добили су сниматељи Планине Алексис Кавирчине и Виктор Пичон, а ову повељу додељује жири Удружења филмских уметника Србије у саставу Предраг Бамбић, Мирослав Живановић и Војислав Гелевски.

Фестивал отворен 25. новембра затвара филм Кит америчког редитеља, сценаристе и продуцента Дарена Аронофског, са Брендоном Фрејзером у главној улози, који је недавно на Венецијанском филмском фестивалу освојио четири награде. 

среда, 24. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво