Не треба правити компромисе када су загађивачи у питању

На Сајму енергетике у Новом Саду, у организацији Привредне коморе Србије, одржан је научни скуп о перспективама решавања еколошких и енергетских питања. Главни гост на скупу био је један од наших највећих научника из области производње батерија, бивши канцелар Немачке за енергетику, професор др Дејан Илић.

„Битно је за моју земљу, исто као и за друге земље, да одреди једног комесара за та питања. Мене су у име Немачке пре десетак година послали у Европску унију као канцелара за екологију и енергетику. Имао сам везу са самим врхом државе и одрешене руке са високим буџетом.

Један или два министра, па и више, тешко могу да се договоре о томе где треба да се усмере инвестиције и да се нађу решења. Мора се поставити циљ, морају се саслушати они из базе, мора се наставити реалан програм, свеобухватан без парцијалних решења. Река мора да има свој ток и место где се улива, па тако и земље које то раде имају успеха“, каже за РТС професор Дејан Илић.

Нас је занимало како што пре у овим условима постићи неке резултате и смањити емсију штетних гасова од саобраћаја.

„Јасно бих направио прстенове око Београда, и до одређеног прстена, један, два или три долазили би аутомобили само они који имају најмање могуће загађење. Значи аутомобили би се остављали негде на периферији са нормом три, а они који имају шест или седам или електромобили имали би слободну вожњу до центра града“, наводи професор Илић.

На овом скупу и информација да појединици, и у тешким условима, без донација, развијају нове технлогије. Институт ИЕЕГ у Старој Пазови, после прошлогодишње премијере првог српског пуњача, направио је читаву палету нових мањих кућних пуњача.

„На сајму ћемо изаћи са једним пуњачем од 44 киловата који је идеалан за два паркинг места и који је идеалан за хотеле, а у припреми још десетак пуњача који наредних месеци треба да се инсталирају у Београду и у другим градовима Србије“, каже Славко Вујовић, директор ИЕЕГ Института из Старе Пазове.

Општи закључак свих научника на овом скупу јесте да треба храбрије и брже вући потезе. Нарочито не треба правити компромисе када су загађивачи у питању. Треба што пре забранити увоз "половњака" са стандардом евро три и одмах почети мерења издувних гасова на техничким прегледима. Једино тако ћемо моћи да у будућности дишемо лакше и здравије, кажу стручњаци.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво