Трансформација пословања у складу са концептом „планетарних граница“ кључна за добробит планете

На својој првој виртуелној конференцији за медије, светски лидер у козметичкој индустрији објавио је да убрзава своју трансформацију ка одрживом пословном моделу у чијој основи су посвећеност друштву и заштита животне средине, а најављен је и нови начин означавања производа који ће показивати њихов утицај на животну средину и друштво.

На ексклузивној онлајн конференцији, којој је наш портал РТС-а могао да присуствује као један од ретких медија, Л'Орéал Група представила је нове одважне циљеве и активности на пољу одрживог развоја до 2030. године, обједињене у програм „L'Oréal for the future“.  

Нови програм заснива се на три идеје: трансформацији компаније у складу са концептом „планетарних граница“, оснаживању пословног екосистема кроз укључивање потрошача, клијената и добављача у процес одрживог развоја и доприносу решавању кључних друштвених и еколошких изазова са којима се суочава свет данас.

„Планетарне границе“ важне за човечанство

Концепт је (2009. године) дефинисала група научника који се баве планетом и животном средином, на челу са Стокхолмским центром за отпорност и Националним универзитетом Аустралије.

То су ограничења која ће, ако се пређу, угрозити капацитет планете Земље, живот и даљи развој човечанства.

Научници се једногласно слажу да поштовање ових граница мора да буде приоритет у наредним деценијама, због чега ова компанија улаже у борбу против климатских промена и решавање три главна питања заштите животне средине: очување биодиверзитета, одрживо управљање водама и циркуларну употребу ресурса.

До 2025. године сви њихови производни погони достићи ће неутралност угљен-диоксида побољшањем енергетске ефикасности и коришћењем 100% обновљиве енергије.

До 2030. компанија ће наставити са смањивањем емисије штетних гасова са циљем да достигне смањење за 50 одсто у односу на 2016. годину. Уз то, сва амбалажа њихових производа биће направљена од рециклираних материјала или материјала из биолошких извора.

„Наш концепт одрживог развоја улази у нову еру. Изазови са којима се суочава наша планета су без преседана и због тога је неопходно да убрзамо наше напоре како бисмо очували сигурно окружење за човечанство“, изјавио је Жан Пол Агон, председник Управе и извршни директор компаније. 

Такође ће активно укључити потрошаче, али и своје клијенте и добављаче у процес одрживог развоја.

Kако би подстакао милијарду и по потрошача на деловање у складу с одрживим развојем, овај козметички гигант је развио механизам за означавање производа и информисање о њиховом утицају на животну средину и друштво (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism).

Методу која подразумева обележавање производа скалом од А до Е, су креирали и одобрили независни научни стручњаци.

Kонкретни резултати друштвено одговорног понашања у пословању  

У мају ове године, најавили су оснивање добротворног фонда који ће допринети решавању глобалних последица проузрокованих пандемијом вируса Kовид-19. Вредност фонда износи 150 милиона евра.

Од тога је 50 милиона намењено за помоћ високо рањивим групама жена, а 100 милиона евра ће бити инвестирано у истраживање утицаја климатских промена, финансирање пројеката обнове оштећених природних водених и шумских екосистема и пројеката у вези са циркуларном економијом.

Kао производна компанија, одлучила је како је смањивање утицаја њених постројења и дистрибутивних центара, први и неопходан корак за почетак процеса трансформације.

Прва фаза је скоро завршена. Зато је од 2005. године Група смањила емисију угљен-диоксида у својим постројењима и дистрибутивним центрима за 78% у апсолутном износу, премашивши свој почетни циљ од 60% до 2020. године.

На крају 2019. године чак 35 њихових локација биле су неутралне што се тиче угљен-диоксида, укључујући 14 компанија.

Такође је осмишљен иновативни алат познат као СПОТ (Sustainable Product Optimization Tool), направљен за процену и побољшање еколошких и друштвених перформанси производа свих њихових брендова.

До краја исте године, компанија је помогла 90.635 особа из угрожених заједница у проналаску посла кроз програме социјалног укључивања. 

„Свесни тога да су највећи изазови тек пред нама, прилагођавамо пословање и остајемо посвећени кључним циљевима - доприносу читавом друштву и поштовању граница наше планете“, закључује Агон. 

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво