Ах, ти поклони

Да нас даривање усрећује и да уживамо у куповини поклона драгим особама, потврдила су и многа истраживања. Међутим, психолози откривају и да је избор поклона јако битан и да шаље посебну поруку, а овај знак пажње открива намеру и карактер особе која поклања.

Истраживачи са Универзитета у Копенхагену, истражујући мигренозне процесе, случајно су открили како се одређени центри у мозгу активирају и понашају када гледамо слике празничних садржаја.

Новогодишњи и божићни празници су период у години када највише купујемо поклоне и дарујемо нама драге људе. И добијати и даривати поклоне веома је леп осећај, а истраживања показују да наш мозак реагује на захвалност активирањем пет различитих делова мозга, као и смех.

Занимљиве су чињенице о једном органу у људском телу о коме модерна медицина не зна ни 10 посто. Реч је о мозгу. Истраживачи су изучавали неколико различитих аспеката давања и примања поклона, као што су: како даваоци бирају поклоне, како их примаоци користе и какав утицај имају исти на везу између даваоца и примаоца.

Све ово истражено је у "Психологији давања и примања поклона", у току конвенције у Лонг Бичу.

Излагачи су укључили истраживаче Андонг Ченг, Мег Мелоy и Еван Полман, који су испитали 7466 купаца и закључили да је 39% купљених ствари било намењено "избирљивим" особама.

Ченг и њене колеге потврдиле су да су купци били мање мотивисани када су бирали поклоне за избирљиве људе. Према студији избирљивости: купци ће највероватније поклонити поклон који избирљиви купац изричито тражи.

Празнични стрес

Препознатљиви симбол новогодишњих и божићних празника свакако је Деда Мраз или Божић Бата. Мит о деки у црвеном оделу који доноси поклоне утиче на децу кроз детињство, а ти утицаји могу да се протежу током читавог живота.

Иако осећамо узбуђење и радост, студије су показале да празнични период подиже ниво стреса код жена 44 одсто и 31 одсто код мушкараца. Стрес нам у овом периоду скаче из три разлога - недостатка времена, новца и комерцијализације, што може да буде синоним за празнике, кажу психолози.

Поклоне дарујемо делом зато што желимо да усрећимо људе, а делом зато што нам традиција налаже. Традиција такође налаже и да морамо поклањати великодушно, примати са захвалношћу и бирати поклоне исте вредности као оне које смо добили.

Уколико изневеримо та очекивања можемо озбиљно угрозити своје везе. „У принципу, поклони представљају доказе љубави", каже психоаналитичар Самуел Лепастиер, „тако да је успешан поклон заправо онај који испуњава потребе особе која га добија."

Како психолози оцењују особе које бирају поклоне?

Особе које имају високо мишљење о себи, верују да су најбоље у свему, најпаметније и да све знају, а у суштини су веома несигурне, најчешће бирају скупе поклоне и тако исказују своју моћ.

Незаинтересоване и површне особе не троше много времена у тражењу поклона, обично бирају класичне поклоне, нешто што им прво западне за око не размишљајући о особи којој купују поклон.

Егоисти, када купују поклон, понашају се као да га бирају за себе. Иначе карактер им не дозвољава да се много баве другим особама, јер су превише окренути себи.

Они који су сигурни у себе, енергични, активни, позитивни, не проводе много времена у бирању поклона, али због тога што се труде да добро упознају особе које су им драге и направе добар избор.

Стидљиве и затворене особе углавном троше много времена када купују поклон драгој особи.
Особе склоне бунтовничком понашању ретко када и поклањају када су важни датуми у питању.
Романтичари највише уживају у куповини поклона. Они увек знају шта коме треба купити и како кога да изненаде.

Поклоне дарујемо делом зато што желимо да усрећимо људе, а делом зато што нам традиција налаже. Традиција такође налаже и да морамо поклањати великодушно, примати са захвалношћу и бирати поклоне исте вредности као оне које смо добили.

„У принципу, поклони представљају доказе љубави", каже психоаналитичар Самуел Лепастиер, „тако да је успешан поклон заправо онај који испуњава потребе особе која га добија.

Припремила Александра Стојановић 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво