Читај ми!

На улицама Чачка ускоро тестирање софтвера „за лакше саобраћање"

Колоне возила на ауто-путу без издувних гасова и аутобуси који без возача превозе раднике до посла и назад, у појединим деловима света данас су реалност. Европски институт за иновације и технологију прошле године је за партнера изабрао нашу Националну асоцијацију аутономних и електричних возила.

За само годину дана три пројекта наших стручњака су награђена, а Србија је постала једини партнер Европског института за иновације и технологију ван Европске уније. 

„Пролазност је нешто нижа од 20 одсто, тако да је баш велика конкуренција. Постигли смо успех и добили три пројекта. Један је везан за умрежавање и подизање свести о значају трансформације урбане мобилности, новог начина саобраћаја у градовима, а друга два су баш праве иновације, односе се на решавање, и резултат пројекта ће бити два софтверска решења", рекао је, гостујући у Јутарњем програму др Радомир Жикић, директор Иновација Националне асоцијације аутономних и електричних возила.

Додао је да ће један од резултата бити редуковање возила у саобраћају и да се на пројектима сарађује са Словенијом и са Мађарском.

„Ми смо интегрисали уговорно, 11 највећих техничких факултета са четири универзитета, и 11 високотехнолошких компанија. Тај капацитет знања даје нам за право да имамо могућности, да учествујемо равноправно, не само у иновативним европским пројектима, већ да будемо и лидери, као што смо практично и у ова три пројекта", изјавио је Иван Вуловић, председник Управног одбора Националне асоцијације аутономних и електричних возила.

„Прва два пројекта се завршавају 31. децембра, софтвер ће бити завршен и тестиран у нашим градовима. Следећи пројекат је од првог јануара, не видим да ће бити проблема, јесте пандемија та која кочи, али боримо се успешно и испоручићемо резултат на време", додао је др Жикић.

Европски институт за иновације и технологију спојио је науку и индустрију и то са градовима, а мисија Института је да одговори на захтеве градова како би им живот био квалитетнији. Код нас је реч о Чачку, који ће бити први град из региона, и на његовим улицама ће убрзо бити тестиран софтвер.

Користи се уз помоћ мобилног телефона. Користиће за превоз путника али и пакета, пријавом о намерама преко апликација. Тако се смањује интензитет саобраћаја. Учесници у целом пројекту добијаће одређене зелене поене.

Конкурисање са новим пројектима 

Партнер Европског института за иновације и технологију планира да у наредних шест година подржи нове пројекте са сумом од око 400 милиона евра. Очекује се конкурисање са новим пројектима за добијање нових средстава.

„Верујем да ћемо неким наредним трудом интегрисати још више учесника са наше стране, факултете и људе који су иноватори. Морамо да нађемо један конзорцијални тим, да га интегришемо, да му доделимо улоге у целој тој причи, јер идеја је и умрежавање", рекао је Вуловић.

Др Жикић је додао да сигурно можемо наћи место на сцени која подразумева еколошка возила и тестирање новима из те области и да је Србија већ део тог оквира. Потребан је, како наводи, с тим у вези, додатни рад на инфраструктури и административна подршка.

Један од циљева повећања броја електричних и аутономних возила је стварање квалитетније и здравије животне средине.

„На српским улицама можемо да очекујемо већи број електровозила, а и ова без возача", најавио је др Жикић.

петак, 19. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво