Читај ми!

„Вирџинов“ хајперлуп прошао први тест са путницима – озбиљно се примичемо супербрзој вожњи

„Вирџин“ је у Лас Вегасу имао прву пробну вожњу хајперлупа са путницима. Иако је тест прошао одлично и грабимо крупним корацима ка оваквом виду транспорта, пре него што супербрза вожња постане доступна широј јавности мораће да протекне још неколико година.

Хајперлуп је транспортни систем у развоју којим би људи путовали ваљкастим возилом налик на капсулу које се креће вакуумском цеви брзином од око 965 килиометара на сат, пише Си-Ен-Ен.

Систем који развија компанија „Вирџин“ укључује магнетну левитацију, на сличан начин као што је користе Јапанци и Немци при развоју супербрзе магнетне железнице.

Дејство јаког магнетног поља подиже вагон изнад шина, а затим га „гура“ напред. Магнетна левитација користи се у неким железничким системима још од седамдесетих година.

Током пробне вожње која је изведена у недељу у Лас Вегасу, хајперлуп је достигао брзину од тек 161 километар на сат од предвиђених 965.

Представници компаније „Вирџин“ истичу, међутим, да је њихова траса на полигону дуга свега 500 метара те да то ограничава којом брзином се може кретати капсула. 

Упркос том ограничењу, у компанији најновији тест виде као огроман помак ка комерцијализацији хајперлуп технологије.

Џош Гајгел, директор „Вирџина“ за нове технологије, и Сара Лућијан, директорка компаније задужена за корисничка искуства, били су на првој вожњи хајперлупом на којој је било људи, наводи Си-Ен-Ен.

Седели су у вагону-капсули који прима свега два путника.

Транспортни систем будућности  

Визија коју у „Вирџину“ имају када је реч о хајперлупу је да велики градови буду повезани, а да вагони-капсуле буду капацитета 25 до 30 седишта, што би омогућило превоз десетине хиљада људи у сату.

Хајперлуп системи могу да буду смештени испод или изнад земље, али се компанија за сада фокусирала на надземну опцију. Подземна верзија подразумева копање тунела што је скупљи и дуготрајнији процес.

Испитивања и развој система коштају на десетине и стотине милиона долара. У „Вирџину“ су уверени да ће до 2025. или 2026. године систем бити сертификован, а да ћемо прве хајперлуп пројекте видети пре краја деценије.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво