Како да ваш аутомобил са „евро 3“ мотором положи испит

За мање од четири године Србија је увезла више од 500.000 половних возила и платила их најмање милијарду евра, а возни парк у нашој земљи је готово пунолетан. Ником зато нису нејасни разлози због којих се најављује забрана увоза аутомобила са „евро 3“ мотором. Нејасно је, међутим, шта ће онда возити сви они које возила, иако стара, још служе.

Од 21. јула аутомобилима ће се на техничким прегледима мерити издувни гасови. Новинар РТС-а који прати ову област Драган Милутиновић истиче да због тога многи "половњаци" са евро 3 мотором неће моћи да положе испит.

У 65 одсто случајева њима су скинути катализатори и ДП филтери који пречишћавају азотне оксиде.

„Катализатор је продаван и за 50 евра на црном тржишту. Ти катализатори нису чак ни код нас завршили на рециклажи, већ у суседним земљама. У катализаторима су племенити метали који се претапају и могу да буду веома наплативи на тржишту“, навео је Милутиновић.

Милош Петровић из Асоцијације увозника аутомобила истиче да имамо најстарији возни парк у Европи. Процењује да чак 1,2 милиона возила неће моћи да прође технички преглед.

„То су савесни купци, купили су шта су могли за свој новац. Немојте дозволити да опет купују нешто што је технички неисправно, што Европа већ рециклира и онда неће моћи да региструје. Дајте да те аутомобиле вратимо у исправно стање, средимо катализаторе“, рекао је Петровић.

Возачи, дакле, треба да обезбеде да је њихов аутомобил добро сервисиран и да је катализатор чист.

„Онда ћете моћи сасвим сигурно да користите свој аутомобил. Ако баш имате проблем, употреба ће бити ограничена, односно нећете моћи у Кнез Михаилову да идете са аутомобилом“, објаснио је Петровић.

Аутомобили који положе испит добијаће регистрациону налепницу која ће имати ознаку који стандард задовољавају.

Милутиновић наводи да би на основу њих требало да се процењује ко сме да уђе у град када је високо загађење, као што се ради у Сарајеву.

Његов савет је да се побољша систем јавног превоза и повећа употреба лаке железнице коју Београд има. Када би превоз био јефтинији и када би постојао паркинг за возила на улазу у град, возачи би могли да преседну у градски превоз, чиме би се у београдским општинама смањило загађење.

Број коментара 33

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво