Nova diskografija – Viktorija Mulova izvodi dela Prokofjeva
Subotom, u novoj emisiji na našim talasima, predstavljaćemo nova izdanja iz bogate savremene produkcije, na koja bismo želeli da vam skrenemo posebnu pažnju. Prvu emisiju posvetićemo najnovijem kompakt disku ruske violinistkinje Viktorije Mulove, koji je 11. septembra ove godine objavila diskografska kuća Oniks Klasiks.
Ovo izdanje je u potpunosti posvećeno muzici Sergeja Prokofjeva i na njemu se nalaze lirski Koncert za violinu i orkestar broj 2 u Ge-duru, opus 63, Sonata za dve violine u Ce-duru opus 56, kao i Sonata za solo violinu u De-duru opus 115. Uz Viktoriju Mulovu, na ovom izdanju su nastupili i violinista Tedi Papavrami, kao i Simfonijski orkestar Radio Frankfurta, dok je ansambom dirigovao dugogodišnji saradnik ruske violinistkinje, dirigent Pavo Jervi. Sve kompozicije objavljene na ovom izdanju snimljene su tokom koncertnih nastupa – 2012. u Frankfurtskoj operi kao i 2014. godine u Koncertnoj dvorani Frankfurtskog radija, što snimku daje posebnu draž, neposrednost i upečatljivost. Snimatelji su uspeli da zabeleže uzbudljivu interakciju između solistkinje i njenih saradnika, razumevanje i uzajamno slušanje koje je ostvareno bez ponavljanja i doterivanja, uobičajenih prilikom studijskih snimanja.
Prokofjev je bio veoma naklonjen violini, stvarajući kompozicije koje su i danas neizostavni deo repertoara. Među njima je i Drugi violinski koncert, čiji je središnji stav sa svojom lirskom, široko postavljenom temom, jedno od najizvođenijih i najvoljenijih ostvarenja XX veka pisanih za ovaj instrument. Snimak zabeležen sa Simfonijskim orkestrom Frankfurtskog radija je drugi koji je Viktorija Mulova objavila u svojoj karijeri: naime, davne 1989. godine, ruska violinistkinja je snimila ovo delo sa Kraljevskim filharmonijskim orkestrom i dirigentom Andreom Previnom za diskografsku kuću Filips, ali nije bila zadovoljna ovim zvučnim zapisom. Za snimak koji predstavljamo, kritika je rekla da je „jedno od najboljih savremenih izvođenja Drugog koncerta, pored interpretacija Vengerova i Žanin Jansen“. Posebno pleni izvođački gest i dinamizam Viktorije Mulove, čemu je doprineo i Pavo Jervi koji je simfonijski orkestar postavio u drugi plan, ostavljajući solistkinji prostor da muzički tok vodi po sopstvenom osećanju.
Urednica emisije: Ivana Neimarević
Коментари