Читај ми!

Један пилот био ван кокпита када је авион пао

Снимци разговора у кокпиту немачког авиона који се у уторак срушио у Алпима показују да је један од пилота напустио кокпит и да није могао да се врати пре пада авиона у коме је погинуло свих 150 путника и чланова посаде. Настављено извлачење тела жртава и потрага за доказима о узроку несреће.

На основу снимака разговора се не може закључити зашто је пилот напустио кокпит нити зашто није могао поново да уђе у кокпит док се авион кретао ка француским Алпима, пише Њујорк тајмс, преноси Танјуг.

"Пилот који се налази изван кокпита куца на врата, али нема одговора. Затим јаче лупа на врата и нема одговора. Затим се чује како покушава да развали врата", изјавио је неименовани истражитељ за Њујорк тајмс.

Истражитељи проучавају снимак разговора на једној од црних кутија, а јуче током дана нађена је и друга црна кутија, која је тешко оштећена.

Авион је припадао "Џерманвингсу", нискобуџетној компанији "Луфтханзе" чији је портпарол изјавио да је та компанија упозната са причом Њујорк тајмса.

"Ми од власти нисмо добили потврду овог извештаја и тражимо додатне информације. Нећемо учествовати у спекулисању о узроцима несреће", рекао је портпарол "Луфтханзе".

БЕА, француски биро који води истраге о авионским несрећама, раније је саопштио да је прерано да се доносе закључци о узроцима пада авиона.

"Тек смо успели да издвојимо употребљиве аудио-податке. Још нисмо проучили и установили тачно време када су направљени звуци и речи који се чују на овом фајлу", навео је директор БЕА Реми Жути.

Њујорк тајмс се позива на високог војног званичника из истраге који каже да се на аудио-снимку из кокпита чује "опуштени" разговор међу пилотима на почетку лета. Затим се чује како један од пилота напушта кокпит.

"Још не знамо зашто је један од њих изашао из кокпита. Али сигурно је да је на крају лета пилот у кокпиту сам и да не отвара врата", рекао је овај званичник.

Портпарол "Луфтханзе" објаснио је да се после отмице авиона у САД 11. септембра 2001. године врата кокпита не могу отварати споља.

Јутрос је настављено извлачење тела жртава и потрага за доказима о узроку несреће, саопштила је полиција.

Лекари судске медицине и војна полиција обучена за планинске услове хеликоптером су дошли на место несреће да би наставили да претражују остатке авиона, наводи АФП.

Породице страдалих допутовале су у Француску, изјавио је портпарол Министарства унутрашњих послова Пјер-Анри Бранде.

Додао је да ће се они састати са тужиоцем Брисом Робином, пре него што их аутобусом буду одвезли у подручје Алпа где се срушио авион.

Протокол авионске трагедије

Авион "Џерманвингса" кренуо је из Барселоне за Диселдорф у уторак, у 10.01 минут, са 26 минута закашњења, наведено је у протоколу трагедије, који данас објављују немачки медији.

Авион је претходно, у 06.48 минута, кренуо из Диселдорфа за Барселону, где је путовало 122 путника. По слетању у Барселону, никакви проблеми нису били познати, наведено је у протоколу француских ваздухопловних власти.

После полетања, авион је у 10.31 минут достигао висину од око 38.000 стопа, односно, око 11.600 метара.

Француски министар саобраћај Сеголен Ројал рекла је да је авион тада започео недозвољено спуштање.

Један од контролора лета покушао је да упозори пилоте, али није добио одговор, преносе немачки медији, а Билд пише да је авион падао брзином од 17,8 метара у секунди.

У 10.35 минута и даље су били безуспешни покушаји да се авион "Џерманвингса" добије на фреквенцији за хитне случајеве.

Према француским подацима, авион је у 10.40 минута на висини нешто мањој од 2.000 метара нестао са радара.

Отприлике у 10.49 минута, када је нестао сваки контакт, авион се и срушио, преносе медији.

Тада је једна флота хеликоптера француске ЗЗандармерије полетета ка месту несреће, надгледана из авиона типа "мираж", а у 11.10 минута пилоти су открили место несреће.

Двадесет минута касније, у 11.30, новинске агенције су објавиле прве вести о несрећи, а у исто време се и на аеродрому у Диселдорфу сазнало да је авион нестао са радара.

У 11.55 тај авион је требало да слети на диселдорфски аеродром.

Нико од 144 путника и шест чланова посаде није преживео у паду авиона, а јуче су извучена прва тела страдалих. Како је наведено, идентификација би могла да потраје неколико недеља. 

"Када дођемо на место несреће, очекујемо да пронађемо део трупа авиона. Али овде не видимо ништа", рекао је пилот Ксавијер Рој, координатор операције из ваздуха.

Компанија "Џерманвингс" је саопштила да је јуче отказала један лет и да користи 11 авиона других компанија за око 40 летова зато што су неки чланови посаде одбили да лете.

Копилот авиона који се срушио био је на послу у "Џерманвингсу" од септембра 2013. године и имао иза себе 630 сати летачког искуства, а капетан лета имао је више од 6.000 сати летења, наводе немачки медији у извештајима о авиону.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
14° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара