Читај ми!

Бродолом, страдали јер су поштовали наређења?

Дан после несреће јужнокорејског трајекта у којој је погинуло девет људи, а 287 се и даље воде као нестало. Нација је у шоку, али и гневна због све више доказа да путницима није дата права шанса да напусте брод, већ су добили упутство да остану мирни и да помоћ стиже.

Више преживелих посведочило је да је путницима неколико пута речено да остану на својим местима у кабинама, када је брод запао у невољу у среду ујутро.

Они који су послушали упутство, убрзо су схватили да им је немогуће да напусте брод. Наиме, трајект се се нагло окренуо, што је изазвало потпуну панику, пише АФП, преноси Танјуг.

Један од преживелих, Ким Сунг Мук каже да се борио да спаси око 30 ученика који нису могли да изађу из једне сале са четврте платформе брода.

"Нисам чак ни могао да уђем у салу јер се све накривило. Брод је отишао под воду и они нису имали за шта да се ухвате. Нису могли ни да пузе по поду јер је био мокар, а нашао се под оштрим углом", рекао је Ким и објаснио да је он, користећи пожарне степенице, успео да дођем на сигурно".  Ученика је било много и није свима успео да помогне.

Један од ученика који се спасао рекао је да је већина путника остала на својим седиштима око 30 до 49 минута, поштујући инструкције које је примила од посаде преко унутрашњег система разгласа.

"Порука је била понављана и понављана. 'Останите на месту, не померајте се'. Питали смо се, да ли да се покренемо. Зар не треба да покушамо да изађемо. Али смо добили саопштење да ће помоћ стићи за 10 минута", рекао је други преживели Хух Јонг Ки за телевизијски канал Њуз.

Агенције наводи да је дисциплина веома оштра у јужнокорејском систему образовања па може да се закључи да је већина од 375 средњошколаца на трајекту беспоговорно послушала званичне команде.

"Да су нам само рекли да изађемо раније, онда би више нас могло да скочи у море. Али је већина људи остала као што им је и речено", рекла је једна од ученица за телевизију МБЦ.

Са 179 спасених, страхује се да је већина од 287 особа још заробљена унутар брода који је потонуо.

Грађани шокирани и гневни

Сугестије да би више путника побегло из брода, изазвале су гнев у земљи која није навикла на несреће тако великих размера, посебно оне у области њене ефикасне и модерне транспортне инфраструктуре.

Већина Јужнокорејаца верује да су такве врсте несрећа остале иза њих и да се углавном догађају у мање развијеним земљама.

Изузев пожара у подземној железници 2003. године у којој је погинуло 192 људи, у протеклих скоро две деценије у Јужној Кореји није било несрећа већих размера.

Приликом рушења тржног центра 1995. године погинуло је више од 500 људи, док је скоро 300 изгубило живот када је потонуо трајект на западној обали 1993. године.

Некадашњи шеф спасилачке службе јужнокорејске морнарице Јин Кјо-Јунг, рекао је да постоје ситуације када је од кључне важности да се путнице померају, пренела је француска агенција.

"Ако се међутим брод нагињао тако драматично до тачке да људи нису могли да се крећу около, наредити им да остану на месту значи да су примили погрешно наређење", рекао је Јунг за телевизију YТН.

Несрећу је преживео капетан трајекта "Севол" Ли Јун Сеок, којег данас испитују истражни органи. Приказан је на телевизији окружен ТВ камерама и новинарима док је чекао у седишту обалске страже у Мокпоу и само је неповезано мрмљао реагујући на упорна питања да објасни шта се десило.

Преживели и породице 287 особа, углавном ученика, који се и даље воде као нестали, изразиле су данас гнев због понашања капетана и посаде, који су, изгледа, међу првима напустили брод када је почео да тоне.

Капетан је побегао са трајекта 40 минута након што је брод почео да тоне, а међу првима је брод напустило и шест осталих чланова посаде, преноси британски лист Гардијан.

Неименовани званичник обалне страже рекао је да је против капетана Лија данас покренута кривична истрага и да га у граду Мокпо испитује обална стража, усред непотврђених навода је он био један од првих који су скочили у воду и спасли се, преноси Ројтерс.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 28. мај 2024.
17° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије