Читај ми!

Пилот несталог авиона извршио самоубиство?

Званичник Удружења аустралијских и међународних пилота сматра да је самоубиство пилота најлогичније објашњење за нестанак малезијског авиона. Њу Делхи очекује нове инструкције од Малезије, пошто је обуставио потрагу за авионом.

Самоубиство пилота је најлогичније објашњење за нестанак малезијског авиона са 239 путника и чланова посаде, изјавио је члан одбора Удружења аустралијских и међународних пилота Мајк Глин.

Логичније је да је пилот, пре него отмичар, искључио комуникационе системе, рекао је Глин, пренео је АП.

Малезијски министар саобраћаја Хишамудин Хусеин изјавио је да је комуникациони систем у авиону искључен пре последњег радио-контакта између авиона и контроле лета.

"Последње што ја, као пилот, желим јесте да сумња падне на посаду, али то се већ догодило два пута у историји авијације", додао је Глин.

Глин сматра да полиција која истражује пилота и копилота несталог авиона мора узети у обзир могућност да је један од њих извршио самоубиство тако што је намерно срушио летелицу.

Иако су се такви инциденти догађали у прошлости, то је и даље табу тема у истрази и истражитељи и званичници нису склони да поверују у теорију да је један од пилота намерно срушио авион да би извршио самоубиство, иако има доказа који говоре у прилог томе, наводи АП.

Малезијски авион са 239 путника и чланова посаде нестао је са цивилног радара 8. марта убрзо након полетања из Куала Лумпура за Пекинг и од тада му се губи сваки траг.

Индија чека нове инструкције

У међувремену, Индија је обуставила потрагу за несталим авионом око Андаманских и Никобарских острва у Бенгалском заливу и чека нове инструкције од Малезије о потрази за несталим малезијским авионом

"Читава операција је прекинута и сада чекамо нове инструкције од Малезије", рекао је пуковник индијске војске Хармит Синг.

Међународна потрага је сада фокусирана на два ваздушна коридора - северни од северног Тајланда до Казахстана и јужна зона од Индонезије према јужном делу Индијског океана.

Индијски контролори лета искључили су северну руту, рекавши да је "незамисливо" да је авион непримећено летео индијским ваздушним простором у правцу Казахстана.

"Ако авион хоће да буде непримећен лако може да буде невидљив за цивилни радар искључивањем предајника који преноси информације о авиону, али не може избећи војне системе", рекао је секретар удружења контролора лета Сугата Праманик.

У међувремену, малезијска влада је данас саопштила да је полиција претресла куће пилота и копилота несталог авиона и да су анализирали пилотов симулатор лета, али је истакла да је то уобичајена процедура.

"Полиција је претресла кућу пилота у суботу, 15. марта. Полицајци су разговарали са члановима породице пилота, а стручњаци испитују пилотов симулатор лета. Полиција је истог дана претресла и кућу копилота", саопштило је малезијско министарство саобраћаја.

Полиција је саопштила да спроводи истрагу о инжењерима који су можда имали контакт са авионом, наводи АП.

Полиција је дошла у куће пилота и копилота одмах пошто је малезијски премијер Наџиб Разак рекао да постоје подаци да је неко намерно скренуо са путање боинг 777 "Малејжа ерлајнза".

Авион је 8. марта из Куала Лумпура летео за Пекинг, када је нестао изнад Јужног кинеског мора. Посада није прогласила узбуну, нити је јавила било шта што би указивало на то да је имала проблем.

Оштре критике Пекинга

Кина је критиковала Малезију због начина на који решава драму са несталим авионом, рекавши да је та земља "протраћила" драгоцено време и ресурсе објављивањем драматичних информација о судбини авиона недељу дана после његовог нестанка.

"Нико не може порећи да се сувише каснило са објављивањем тако важне информације", наведено је у уводнику агенције Синхуа.

Кинеска агенција је истакла да су малезијски званичници криви за "недопустиво" занемаривање дужности. Две трећине путника несталог авиона су Кинези.

Гнев је нарочито изазвало то што је Малезији било потребно толико времена да откаже спасилачке операције у Јужном кинеском мору ако је већ знала да се авион окренуо назад и летео у правцу Индијског океана.

"А због одсуства правовремене информације, протраћени су огромни уложени напори и прошириле су се бројне гласине", пише у уводнику.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 19. мај 2024.
19° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара