Читај ми!

Посланици о пловидби и путевима

Обједињена расправа о изменама закона о јавним путевима, о безбедности железница и о поморској пловидби на дневном реду Скупштине Србије. На дневном реду и потврђивање неколико међународних споразума.

20.50 - Завршена седница Скупштине. 

12.45 - До краја 2013. биће формирано предузеће за железничку инфраструктуру и предузеће за путнички и теретни железнички саобраћај, рекао Антић.

11.15 - Почела седница Скупштине Србије. Предложене законе образлаже министар саобраћаја Александар Антић.

На дневном реду Скупштине Србије данас је више законских предлога из области саобраћаја, као и потврђивање неколико међудржавних споразума.

Представљајући сет саобраћајних закона пред посланицима, министар саобраћаја Александар Антић рекао је да је предлог да се убудуће планира изградња бензинских пумпи, тако да држава, при експропријацији, земљиште за те објекте може да купи од власника, а затим да га издаје нафтним компанијама и од тога убире ренту. Од тих прихода финансирала би се како изградња, тако и обнова путева.

Министар Антић изјавио је да неће да се бави разлозима због којих не постоје пројекти за изградњу инфраструктуре, већ да ће да инсистира на томе да се они за годину дана заврше.

Међу тим пројектима, навео је министар у начелној скупштинској расправи о више законских предлога из те области, јесу пројекти реконструкције пруге Нови Сад – Стара Пазова и Београд–Врдница, на прузи Београд–Бар и додао да је у току израда пројекте документације, да се у 2014. години очекује и пројекат, а онда тендер.

Радове на тим деоницама, министар не очекује пре 2015. године.

Антић је нагласио да, када је реч о руском кредиту за железницу, у износу од 800 милиона долара, не постоје пенали и камате на неповучена средства, истакавши да Србија трпи штету што нема инфраструктуру, што не може да наплати путарину, али не и штету руског кредита.

Антић се више пута током расправе враћао на питање рокова, рекавши да "не би било ни кредита ни пројеката" да није било (Милутина) Мркоњића, и да није било рокова који се, додуше, нису испуњавали, не би ништа ни било завршено".

Према његовим речима, из руског кредита активирана су средства за градњу другог колосека пруге Београд–Панчево, а припремне радње би требало да почну до краја године.

Образлажући Предлог закона о безбедности и интероперабилности железничког саобраћаја, Антић је рекао да је објаснио да се ради о скупу мера и техничких решења за ефикасније обављање железничког саобраћаја, посебно у међународним оквирима.

Интероперабилност, додао је он, омогућава да једна железничка композиција саобраћа у више земаља, односно да препознаје системе на пругама у другим државама.

"Србија да отвори пруге"

Антић је истакао да ће Србија морати да отвори тржиште и пруге тако да могу да их користе оператери из других земаља и да из тог разлога мора да се унифицира систем на железници.

Према његовим речима, закон предвиђа и формирање новог тела надлежног за безбедност, али да је предлог Министарства да не буде формирано ново тело већ да то обавља Дирекција за железнице.

Говорећи о проблему у вези са железничким чвором у Нишу, Антић је рекао да ту "не постоји пројекат ни у прапочетку, а да се у овом тренутку помоћу средстава ЕУ ради пројекат који треба да одговори шта је могуће у вези са железничким транспортом кроз тај град".

"Железница би да све остане исто, Град би да се све измени, а шта је реално показаће студија. Треба наћи неко средње решење, а моје је мишљење да није могуће да се у потпуности измести сав саобраћај из Ниша", рекао је Антић.

Антић је у Скупштини рекао и да ће до краја ове године бити формирано ново предузеће за железничку инфраструктуру и предузеће за путнички и теретни железнички саобраћај.

Министар саобраћаја је навео да ће се у будућности ићи на то да се раздвоји део за путнички саобраћај, који ће бити субвенционисан, и на теретни саобраћај који ће се третирати као економска категорија.

Антић је истакао да је у буџету Министарства саобраћаја за 2014. годину више од половине средстава намењено за субвенције Железници, али да је то мање него у 2013. години и да ће се у наредним годинама ићи на даље смањивање.

Према његовим речима, да би се наставило у том смеру, Железнице морају постати конкурентне, а усвајање закона о безбедности и интероперабилности железничког саобраћаја суштински је важно за реструктурирање железничког саобраћаја у Србији.

"Пролазна времена нису добра"

Министар је одговорио посланицима и у вези са питањама о Коридору 10 рекавши да "пролазна времена нису добра, али и да је у протеклих девет месеци активиран највећи број градилишта и највећи број потписаних уговора".

Антић је такође прецизирао да његово министарство није задужено за радове на такозваном Коридору 11, сем за деоницу Уб-Лајковац где има доста проблема, јер домаћи грађевински извођачи "дишу на шкрге".

На дневном реду су и измене Закона о поморској пловидби, којима се усклађује домаће законодавство са Конвенцијом о раду помораца, па се тако регулишу питања у вези са радним временом помораца, односно обавезе истицања плоче са распоредом радног времена на броду.

Дефинишу се питања радних и животних услова на броду и подношење приговора помораца, а уређен је и поступак давања овлашћења за здравствене установе за здравствене прегледе помораца.

Пред посланицима је и потврђивање неколико међудржавних споразума.

Реч је о Европском споразуму о главним унутрашњим водним путевима од међународног значаја, о потврђивању споразума између Србије и Русије, као и Србије и Украјине о сарадњи у железничком саобраћају.

Пред посланицима је и потврђивање Споразума о ваздушном саобраћају између Србије и Аустралије и о међународном друмском превозу путника и ствари између Србије и Словачке.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
25° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара