Читај ми!

Коридор шанса за југ Србије

Више од 50 села са југа Србије има од 20 до 50 становника, а 11 насеља је потпуно нестало, резултати су последњег пописа. Миграције са југа ка северу све су веће а шанса да се ситуација промени јесте завршетак јужног крака Коридора 10, најављеног за 2013. годину.

Према последњем попису 11 насеља нестало је са југа Србије, а преко 50 села има од 20 до 50 становника. Миграције са сиромашног југа ка северу све су веће, а незапосленост, одсуство инвестиција, чине да у економској кризи све више младих из ових крајева одлази у иностранство.

Шанса да се ситуација промени јесте и завршетак јужног крака Коридора 10, који је најављен за 2013. годину.

Србија ће у наредних неколико година у изградњу аутопута Лесковац-македонска граница уложити неколико стотина милиона евра. Главни финансијер је Хеленик план и Светска банка, а пролазак пута нова је шанса за локалне самоуправе да се на тим теренима наметну и привуку стране инвестиције.

"Већ сада пре завршетка аутопута морате тражити стратешке партнере у свету, морате им понудити јефтино земљиште,мање таксе и јасне развојне програме. Једино ћете тако привући инвеститоре." рекао је Лу Брефор, директор канцеларије Светске банке у Србији.

Економисти кажу да је будућност у стварању такозваних индустријских паркова уз коридор и, пошто је југ богат пољопривредним производима, треба стварати могућност да се они ту и прерађују, а не да се извозе као сировина.

"Пољопривреда овде мора да се задржи, али да не буде извозни артикал, него да се производи храна, што више производње задржите овде то су бољи ефекти", рекао је економиста Махмут Бушатлија.

"У већини религија постоји изрека помози себи па ће ти и бог помоћи, те тако требало да буде и на државном нивоу. Урадите што више на локалном нивоу, па ћете имати већу помоћ од државе", истакао је економиста Миладин Ковачевић.

Општина Инђија још пре неколико година покренула је иницијативу за планирање развоја и послушала савет, зато је сада прави мали Сингапур у Србији, општина са 50 страних инвестиција. Главни покретач развоја је председник општине Горан Јешић.

Милутин Мркоњић министар за инфраструктуру и енергетику каже да га је Јешић још пре пет година питао шта да ради са привредом овога краја.

"Ја сам му рекао да заврши овде аутопут, да му је Бешка веома важна, као и Дунав, да ће имати колико хоће инвеситора" рекао је Мркоњић и додао да Јешић то данас и ради и даје добар пример.

Врањанци кажу да је њихова жеља да се пут до два највећа града у околини Скопља и Ниша мери минутима. У будућности, с обзиром на близину два аеродрома и на геотермалне воде, очекују нове инвестиције у повртарству, туризму и прехрамбеној индустрији.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
22° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије