Читај ми!

Нема купаца за "Јат"

Тендер за продају националне авио-компаније траје до семптембра, али документацију још нико није откупио. Економисти сматрају да више неуспешних покушаја продаје које је "Јат" имао у прошлости смањује шансу за његову продајом.

Све је мање изгледа да ће национални авио-превозник "Јат" бити продат на тендеру који је у току и траје до краја септембра. Документа нису откупљена, а велики авио-превозници из Турске и Русије, потенцијално заинтересовани за српску авио-компанију, и сами се реорганизују да би опстали на тржишту.

За сада нико није откупио тендерску документацију, вредну 10.000 евра. Држава је учинила доста потеза да "Јат" изгледа атрактивније за будућег партнера.

Направила је нову авио-компанију, која у свом саставу има само флоту авиона и запослене око летачке оперативе, али не и милионске дугове које је наследила стара фирма која ће, ипак, морати у стечај.

"Јат" је ове године превезао 20 одсто више путника и тренутно у региону има највећи раст броја путника. Од будућег стартешког партнера очекује се да учествује у куповини нове флоте.

"Обнављање флоте је нешто што је у плану, наравно то ће бити компанија која је већа од наше и има више авиона на располагању, као и уговоре са великим светским произвођачима, значи да ћемо лакше доћи до нове флоте. Очекујемо приступ тржиштима које овог тренутка немамо", каже директор "Јат ервејза" Владимир Огњеновић.

За време расписивања тендера поједини заинтересовани страни улагачи желели су да поред "Јата" купе и део акција аеродрома "Никола Тесла". Тако везана трговина, кажу стручњаци, не би помогла ни превознику, ни аеродрому.

"Што је јачи 'Јат', мислим да је јачи и аеродром, и да ће се и аеродром кад дође време боље продати, али нема политичке ни економске основе да се то уради", каже бивши генерални директор "Јата" Драшко Вујовић.

Економисти сматрају да више неуспешних покушаја продаје које је "Јат" имао у прошлости смањује шансу за његову продајом.

"У овом тренутку најреалније је да "Јат" оде у стечај и да га неко у стечају купи. То је јасан и једноставан начин да се нешто уради. На овај начин ми ћемо наставити да плаћамо карту два пута, једанпут плаћајући релативно скупу карту, а други пут кроз плаћени порез, да се још додаје новца 'Јату' и да тако животари", каже економиста Милан Ковачевић.

У Министарству за инфраструктуру, које је и расписало тендер, кажу да за време тендера неће имати коментара ни око будућих купаца, ни око будућности националног авио-превозника, али наводе да стратегија за "Јат" постоји и Србија ће, и поред свега, и даље имати свог националног авио-превозника.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
27° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије