Уговор за Жежељев мост

Потписан уговор о изградњи Жежељевог моста преко Дунава у Новом Саду, вредан 45,3 милиона евра. Радове који почињу крајем лета обављаће шпанско-италијански конзорцијум. Рок за завршетак изградње 32 месеца.

Уговор о изградњи новог друмско-железничког Жежељевог моста, који ће се налазити на истом месту где је био и претходни, потписан је у Новом Саду, у присуству потпредседника Владе Србије Божидара Ђелића.

Вредност пројекта је 45,3 милиона евра, 15 милиона мање него што је првобитно било најављивано, а требало би да се окончају за 32 месеца. Готово половину новца, 26,2 милиона евра, обезбедиће Европска унија из бесповратног ИПА фонда.

Преостали део ће, у сразмери два према један, финансирати Влада Војводине и Град Нови Сад. "Железнице Србије" преузеле су права и обавезе инвеститора изградње моста.

Уговор су, у Влади Војводине, потписали у име суфинансијера шеф мисије Европске комисије у нашој земљи Венсан Дежер, председник Извршног већа Војводине Бојан Пајтић, градоначелник Новог Сада Игор Павличић, генерални директор ЈП "Железнице Србије" Милован Марковић и руководилац у шпанском конзорицијуму "АВЗИ" Хозе Алехандро Серано.

Радове ће обавити шпанско-италијански конзорцијум, који чине шпанске фирме "АЗВИ" и "Хорта Козлада" и италијански "Тадеи", победници на међународном тендеру, захваљујући најповољнијој понуди.

Дежер је најавио да ће радови почети крајем лета ове године, истичући да ће за градњу прилазних путева и обнову пруге, бити издвојено још пет милиона евра из ИПА фондова.

Једна од највећих инвестиција ЕУ 

Жежељев мост представља једну од највећих инвестиција ЕУ у Србији, истакао је Дежер и најавио и друге пројекте из ИПА фонда, укључујући чишћење Великог бачког канала, изградњу фабрике за рециклажу чврстог отпада у Сремској Митровици и друго.

Према Ђелићевим речима, Жежељев мост изузетно је значајан за паневропске саобраћајне коридоре, посебно што је Србији, према Дунавској стратегији, поверено да координира друмски, железнички и речни транспорт, заједно са Словенијом, Румунијом и Аустријом.

Мост се налази на раскрсници два европска путна правца: друмско-железничког Коридора 10 и речног Коридора 7, везаног за Дунав, рекао је Ђелић.

Нови Жежељев мост биће скоро 100 метара дужи од старог, а виши 1,2 метра, да би испод њега могли да пролазе и велики бродови.

Нови мост ће имати по два колосека и друмске саобраћајнице ширине 7,7 метара и две пешачко-бициклистичке стазе.

Биће изграђен од челичне конструкције са два лука и једним речним стубом, који ће бити нешто ојачани средњи стуб некадашњег "Жежеља", пуштеног у саобраћај 1961. године, а срушеног у НАТО бомбардовању, у априлу 1999. године.

Војводина и Нови Сад финансираће демонтажу привременог и монтажу новог моста, укупне вредности око 19,1 милион евра, тако што Војводина обезбеђује око 12,7 милиона евра, а Нови Сад око 6,4 милиона евра.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 21. мај 2024.
21° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара