Општине диктирају порезе

У овој години већи порез на некретнине. Колико ће свако од власника заиста платити, зависиће од сваког града и општине појединачно. Ове намете поново ће осетити средња класа.

Најава државе да ће повећати порез на имовину, како би власници луксузних станова и вила плаћали више, као да је узнемирила пре свега оне чија се имовина не може сматрати луксузом.

Стошићи су само једни од неколико десетина хиљада грађана који су узели стан на кредит по каматним стопама и цени квадрата већим од просека у региону.

"Ово је наш први стан и још увек га отплаћујемо. Не можемо да верујемо да ће да повећају порезе. Уместо да опорезују богаташе, они опорезују и средњу класу", рекла је Јелена Стошић.

Рата је порасла, јер је домаћа валута знатно ослабила због кризе. Нови порез је, кажу, кап која је прелила чашу. Надлежни органи сматрају да су им дали довољно олакшица.

"Држава је изашла у сусрет младим брачним паровима који први пут долазе до стана, тиме што ПДВ у износу од осам одсто од вредности стана, одмах враћа. Уколико су грађани незадовољни износом које је у решењу, могу уложити жалбу", каже Драгутин Радосављевић, директор Пореске управе.

По новој рачуници, стан вредан до 10 милиона динара биће опорезован по стопи од 0,4 одсто или максимално 40.000 динара. Онај ко има некретнину вредну до 25 милиона осим стопе од 0,4 одсто плаћаће додатно и порез од 0,6 одсто на вредност већу од десет милиона, што износи око 100.000 динара годишње.

Међутим, колико ће свако од власника заиста платити, зависиће од сваког града и општине појединачно, а знаће се до краја марта.

"Што већа основица уз исту стопу, већи је порез. Из тог разлога ће пуно зависити од локалне самоуправе, имајући у виду да оне не морају да утврде ни основицу од 0,4 одсто колико је предвиђено законом", рекао је порески стручњак, Ђерђ Пап.

Теретњаци као луксуз  

У жељи да доскоче власницима џипова, који су скупе теренце регистровали као теретна возила да би избегли порез на луксуз, држава је повећала таксе и на теретњаке носивости до 3,5 тоне. И опет ће платити они средњи, власници комбија и камионета, а њима је то средство за рад.

За регистрацију једног таквог возила до сада су биле потребне 43.000, од сада биће потребно 30.000 више.

Аутопревозник Бранко Вранешевић сматра да је уредба бесмислена и да би превознике требало подстицати да возила не стоје на паркингу. 

Када је реч о пореским стопама, у пореској управи кажу да се оне одређују по економским принципима. Додају, нико нема разлога да се жали, јер се свако опорезује у складу са својим имовинским потенцијалом.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 03. мај 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво