Историјска подела "Фијата"

Торинска компанија "Фијат" поделила се на аутомобилски део и део за привредна возила, што је највећа реорганизација у 111 година дугој историји фирме. Подела омогућава двема фирмама да улазе у послове са различитим партнерима.

На берзи у Милану, трговци "Фијатовим" акцијама очекују да инвеститори одреде прву вредност деоница, формираних после највеће реорганизације гигантске италијанске аутокомпаније у њеној, 111 година, дугој историји.

Према проценама аналитичара америчке агенције "Блумберг", акције нове компаније "Фијат индастријел", која од 1. јануара послује самостално, на основу раније одлуке акционара о подели групе "Фијат", могле би достићи 9,40 евра.

Италијанска фирма "Фијат" се поделила у две компаније, тако што је удружену фирму за производњу привредних возила раздвојила од предузећа за производњу аутомобила.

"Ово је веома значајан моменат за 'Фијат' јер истовремено представља тачку доласка и тачку одласка", изјавио је извршни директор "Фијата" Серђо Маркионе на свечаном отварању уговарања акција "Фијата индастријал" на Миланској берзи.

Маркионе је рекао да разматра могућа удруживања која ће помоћи да се сачува пословање. Он је одбацио могућност да "Фолксваген" преузме посрнулу марку спортских аутомобила "Алфа Ромео", јер жели да је лансира на тржишту САД.

У сектору индустријских возила, могући партнери укључују компанију "Дајмлер", рекао је Маркионе.

Раздруживање компаније је историјски корак за "Фијат", највећег послодавца Италије, који је основан пре више од једног века као мала фирма за израду аутомобила, да би данас прерастао у конгломерат који обухвата широк спектар производа, од скупих аутомобила до мотора, од спортских кола "ферари" до компаније која израдује пољопривредне машине и опрему, истичу аналитичари.

Рационалније пословање

Према речима Маркионеа, подела компаније ће омогућити већу флексибилност и рационалније пословање и отварање шансе да се потраже могући стратешки партнери.

Маркионе, који се већ шест година налази на челу "Фијата", а од прошле године руководи и "Крајслером", први пут је обелоданио пројекат поделе "Фијата" у априлу прошле године, у срцу америчке ауто-индустрије, Детроиту.

Две компаније, после раздвајања, биће потпуно слободне да следе свој властити избор стратегија, укључујући и питање могућег удруживања с другим фирмама, рекао је Маркионе.

Шеф италијанског ауто-гиганта заговорник је реорганизације светског аутомобилског сектора и укрупњавања производње и сматра да ће на тржишту опстати само неколико великих производаца аутомобила, пошто је за стабилно пословање неопходно да се производи око шест милиона аутомобила годишње.

"Фијат" предвиђа да ће нова аутокомпанија 2014. године достићи приход од 64 милијарде, а "Фијат индастријал" од 29 милијарди евра.

Агенција АФП указује да ће оснивач "Фијата", породица Ањели, бити највећи појединачни акционар у обе фирме, са по 30 одсто власништва.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 27. мај 2024.
16° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије