Српске холдинг железнице

Да би српске железнице успешније пословале, Влада Србије би у првом тромесечју идуће године требало да усвоји нови оснивачки акт тог предузећа, који предвиђа трансформацију у холдинг компанију, најавио генерални директор Милован Марковић.

Генерални директор "Железница Србије" Милован Марковић изјавио је да би Влада Србије у првом тромесечју идуће године требало да усвоји нови оснивачки акт тог предузећа, који предвиђа трансформацију у холдинг компанију да би српске железнице могле успешније да послују.

"Очекујем да ће у најскорије време радни тим доставити Влади предлог новог оснивачког акта", рекао је Марковић подсетивши да је Влада ове године именовала радни тим који се бави тим питањем.

"Период у коме ће почети примена оснивачког акта ће такође одредити Влада и то се односи на регулисање дугова, питање имовине и свих других важних питања да би будућа холдинг компанија могла да функционише", рекао је Марковић Танјугу.  

Марковић је навео да ће унутар холдинг компаније, затвореног акционарског друштва, пословати нова предузећа, која ће своје приходе остваривати на тржишту и кроз уговоре са Владом Србије о међусобним обавезама.

Влада ће, према његовим речима, наставити да финансира оно што је у интересу државе.

"Процес финансијске и техничко-технолошке консолидације ЈП Железнице Србије биће настављен и у наредном периоду и имаће континуитет", нагласио је Марковић.

Он је навео да ће у новој холдинг компанији сасвим сигурно функционисати предузећа за превоз робе и путника, као и предузеће које ће управљати инфраструктуром додајући да ће оснивачки акт, који Влада буде усвојила, одредити прецизно која ће све предузећа у оквиру холдинга пословати и на који начин.

Либерализација тржишта

"У интересу је запослених у Железницама Србије и Владе да будућа холдинг компанија буде функционална, да сва питања буду регулисана на најбољи могући начин и да се оспособе предузећа унутар железница, колико је то могуће, да тржишно послују", истакао је Марковић.

Заједнички циљ Владе, запослених у "Железницама Србије" и њеног руководства јесте, према речима Марковића, да се у новој организацији остваре могућности за успешније пословање, повећање обима рада и већу конкурентност, јер ће у наредном периоду бити либерализовано тржиште железничког саобраћаја у Србији.

Према његовим речима, српске железнице морају добро да се припреме ако желе да опстану на европском тржишту.

Марковић је навео да је то јавно предузеће захваљујући финансијској подршци државе у 2009. и 2010. години смањило број запослених за око 1.500 радника, који су добили отпремнине и додао да је у железницама сада запослено око 18.500 људи, што је тренутно оптималан број.

"На другој страни отвара се потреба за запошљавањем неких специфичних занимања унутар Железница Србије и ми смо програмом Владе предвидели могућност запошљавања младих и школованих људи железничке струке и то је процес који неминовно прати реструктурирање", рекао је генерални директор српских железница.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво