Спори путеви Србије

За последње две деценије изграђена тек половина аутопутева на Коридиру 10. Недостаје још 250 километара. Највећи застој у изградњи ствара недостак пројектне документције, али и због лоших политичких одлука.

Од распада бивше Југославије у Србији је завршено тек 250 километара аутопутева на Коридору 10. За време ове Владе подигнут је кредит међународних банака вредан 1,2 милијарде евра за завршетак преосталих 250 километара. Рок је 2012. година, а тренутно се ради на 107 километара пута Хоргош-Нови Сад.

Годинама је у Србији Коридор 10 један од важнијих циљева, али му се и даље споро приближавамо. Од 1990. до 2000. године завршено је укупно 108 километара коридора.

Касније, током три Владе - Зорана Ђинђића, Зорана Живковића и Војислава Коштунице, од 2000. до 2008. укупно је направљено 78,5 километара новог пута. Влада премијера Мирка Цветковића, за своје две године мандата изградила је 65 километара Кодидора 10.

Економиста Милан Ковачевић сматра да се реформе споро спроводе и да нису створене погодне институције које ће реализовати крупне пројекте.

"Некада нам касни финасирање, па се са тим правдамо, када га обезбедимо често плаћамо пенале, не можемо повући финансирање. Увек имамо неко оправдање, а разлог је што немамо добру логистику", каже Ковачевић.

Највећи застој у изградњи Кодидора 10 ствара недостак пројектне документције. Неки политичари верују да немамо довољно стручњака и да их треба довести из иностранства.

У ЦИП-у, међутим, кажу да имају 500 врсних пројектаната, али да би их задржали морају да их плате и до 1.500 евра месечно. У противном они одлазе у стране фирме, а често се дешава да се враћају као надзор над пројектима који су сами радили.

Деценија без посла 

"Ми последњих десет година нисмо имали посла. Могли смо за то време све ово што нам фали да испројектујемо на миру и створимо пројектну документацију без икакве помоћи са стране", рекао је директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.

Предузеће "Коридор 10" тренутно води све послове на коридору и на северу и на југу располаже свим кредитима намењеним изградњи. Контролишу га три владајуће партије, СПС, Демократска странка и Г17 који имају по три члана управног одбора, Г17 има и председничку фотељу.

"Наша јавна предузећа су тако организована да представљају неку врсту заслуге једне партије и ту се стављају људи из те партије који немају професионална знања нити им је прави циљ окренут ка успешности тог предузећа", рекао је Милан Ковачевић. 

Према његовим речима, велика је штета да нема ни политичке воље да се убрза приватизација јавних предузећа и да се на разне начине прихвати и приватни капитал да би се убрзало поправљање укупне инфраструктуре.

Да имамо готов Коридор 10 годишње бисмо могли да рачунамо на приход од милијарду евра. Овако Румуни и Бугари журе да заврше Кодидор 4 и обиђу територију бивше Југославије.

Тога се боје и Хрвати и Словенци јер како конкурисати друмском превозу који нема ниједну границу од Атине до Минхена, док код нас и Хрвата камион може да чека и читав дан.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
14° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара