"Луј Витон" вреднији од "Нокије"

Луксузна роба "Луј Витон", у конкуренцији 3.000 робних марки, представља највреднију робну марку у Европи, резултат је истраживања Европског института у Бечу. Друго место заузима "Нокија".

Највреднију робну марку у Европи има француска групација произвођача луксузне робе "Луј Витон" Мое Хенеси, резултат је истраживања Европског института у Бечу, који је процењивао 3.000 робних марки.

"Луј Витон" престижна је робна марка још од оснивања 1854. године. Од симбола за квалитетан пртљаг, временом је постао статусни симбол, што кућа подржава и одржава тако што, рецимо, никад нема распродаје. Зато су, међутим, производи са иницијалима "ЛВ" најчешће фалсификовани.

Робна марка "Луј Витон" сада вреди 27,6 милијарди евра. Цена акција само је један од елемената који одређују њену вредност, објашњавају маркетиншки стручњаци.

"Упркос кризи, вредност робне марке је порасла. Захваљујући популарности луксузних производа у Кини и слабом евру и приход је превазишао очекивања. Само у последња три месеца скочио је за четвртину и премашио пет милијарди евра", каже директорка Маркетиншке агенције "Мек Кен Ериксон" у Београду Зденка Милановић.

Аналитичар тржишта Изабел Савил каже да се очекује се да Кина буде друго највеће тржиште за луксузне производе и да следеће године превазиђе Јапан.

"Нокија" на другом месту

Другу по вредности робну марку у Европи има највећи светски произвођач мобилних телефона, финска Нокиа, која има потпуно различит приступ тржишту од "Луј Витона".

"Нокија" вреди 25,33 милијарде евра, упркос томе што су јој акције током године пале за петину, јер је губила корак на тржишту паметних телефона.

Председник Управног одбора "Нокије" Јорма Олила каже како нису били довољно вешти да се брзо прилагоде новом свету који је донео развој софтвера.

"Компанија има много искусних стручњака, али смо имали проблем руковођења. Зато смо сада посветили пажњу томе како организовати посао и натерати мозгове и руке да раде пуном паром", каже Олила.

"Нокија" је зато отпустила извршног директора и "Мајкрософту" отела Канађанина Стивена Елопа, који је постао први директор који није Финац. Кажу да је то радикалан корак колико и именовање Италијана за селектора енглеске фудбалске репрезентације.

Тај потез био је довољан да се акције делимично опораве. Од новог директора очекује се, пре свега, да учини да сектор телекомуникација поново нове идеје добија из Финске уместо из Америке или Јужне Кореје.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се