"Фијату" боље без Италије

Шеф италијанског "Фијата" Серђо Маркионе оценио да би за компанију било најбоље да измести сву своју производњу из земље. Ниједан цент профита компанија не обезбеђује у Италији, објашњава Маркионе став који је изазвао бес међу синдикатима.

За "Фијат" би било најбоље да измести сву своју производњу из Италије, оценио је шеф тог индустријског гиганта Серђо Маркионе.

"Ниједан цент од две милијарде евра профита, који се очекује у 2010. години, неће се створити у Италији," рекао је Маркионе у телевизијском интервјуу агенцији Анса, који је синоћ пренела државна телевизија РАИ.

Маркионе је том изјавом поново изазвао оштре реакције међу синдикатима, после недавног отпора његовим предлозима за повећање продуктивности компаније.

Шеф највећег италијанског синдиката ЦГИЛ Гјулиермо Епифани одмах је реаговао и рекао да је "Маркионе веома скептичан поводом будућности 'Фијата' у Италији" и да је "потпуно јасно да Маркионе жели да напусти Италију."

Представник синдиката металских радника Роко Паломбла био је доста оштрији, затраживши да "Маркионе престане да понижава раднике."

"Фијат" је, 21. октобра, подигао циљ зараде компаније у 2010. години на најмање две милијарде евра, пре исплате камата, пореза и других једнократних трошкова.

"Ништа од те зараде неће бити остварено у Италији. Ми ту још имамо губитке", рекао је Маркионе.

"Фијат не може да настави пословање у фабрикама које су увек на губитку", додао је директор једног од највећих европских произвођача аутомобила и индустријске опреме.

Италијански систем губи конкуретност 

Група "Фијат" има 188 фабрика у свету, у којима је запослено око 190.000 радника, од чега само у Италији 80.000, што га чини највећим послодавцем у земљи.

За 'Фијат' би било боље да напусти Италију. Италија се налази на 118. месту, од 139 земаља по ефикасности и на 48. месту по индустријској конкурентности," рекао је Маркионе, не наводећи извор тих података.

Већ дуго, италијански систем губи конкурентност и у последњих десет година није могао да задржи корак са другим земљама, али то није грешка радника, сматра Маркионе, који је, истовремено, и шеф америчког "Крајслера."

Мaркионе је већ раније изазвао љутњу италијанских синдиката, предлажући план повећања продуктивности, а у септембру је добио сагласност акционара да подели "Фијат" на два дела - на производоњу аутомобила и групу која ће се бавити израдом камиона, пољопривредних и грађевинских машина.

"Фијат" планира да уложи 20 милијарди евра до 2014. године, како би се унапредио рад фабрика и развој возила, ако се синдикати сложе да одустану од штрајкова и ако прихвате увођење још једне смене.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 28. април 2024.
25° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво