Читај ми!

Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру

Радови на прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице напредују брже него што је планирано, кажу инвеститор и извођачи радова. Предвиђају да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај између Београда и најсевернијег града у Србији.

Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру

Више од седам милиона путника путовало је "Соколом" од Новог Сада до Београда за две године, од када је завршена та деоница пруге за велике брзине. Возови поново постају популарни у Србији, а са брзом пругом расту и очекивања.

Изградња пруге Нови Сад – Суботица за брзину до 200 километара на сат обавља се предвиђеном динамиком, а радови на целој дужини пруге организовани су у три смене.

"Доњи строј је реализован 98 одсто, горњи строј је реализован 67 одсто од укупне дужине. Ту су и радови на електрификацији пруге, ту је постављање возног вода, такође и станичне зграде, односно станични објекти, у великом броју су завршени грађевински радови", наводи Слободан Костић, инжењер.

Инвеститор очекује да би већ у децембру могао да буде успостављен редован железнички саобраћај. Пругом између Новог Сада и Суботице путовање би трајало 42, а од Београда до Суботице око 70 минута.

"План је да већ у септембру крену озбиљна тестирања, да пре тога буде завршена пруга у грађевинском смислу, да извођачи радова обаве своја тестирања и да онда већ у септембру дођу специјални возови који ће тестирати исправност пруге и квалитет извршеног посла", истиче Ненад Станисављевић из Инфраструктура железнице Србије.

Домаћи стручњаци раме уз раме са кинеским

Kинеске железнице ангажовале су преко 2.000 домаћих стручњака, више од 400 специјалних машина и велики број кинеских радника. Kинески инжењер каже да је убрзању радова допринела сарадња стручњака обе стране.

"Главни задаци овог кампа и свих ових радионица су варење шина, брушење, хлађење, фино варење, и то се све ради АТ варењем, што на неки начин гарантује висококвалитетно варење, које је у случају брзих пруга изузетно важно", објашњава Јанг Гуанлинг, инжењер "Кинеске железнице".

Три нове железничке станице, највећи вијадукт у Врбасу

На прузи за велике брзине од Новог Сада до Суботице неће бити путних прелаза – због чега је изграђен велики број подвожњака и надвожњака. Упоредо се ради на реконструкцији постојећих и граде три нове железничке станице – Врбас, Руменка и Ловћенац.

Од 58 објеката који ће бити изграђени на 108 километара деонице пруге од Новог Сада до Суботице – вијадукт у Врбасу, који се налази на самој средини је највећи, најкомплекснији, са дужином од готово километар и по.

"Вијадукт је био највећи изазов. Због динамике смо повећали број скела, оплата и слично. На вијадукту још треба да се заврши хидроизолација и мислим да ћемо почетком априла имати предуслове да положимо колосек", додаје Јанг Гуанлинг.

Пруга за велике брзине од Београда до Будимпеште део је пројекта кинеске иницијативе "Појас и пут" како би се грчка лука Пиреј повезала железницом са Европском унијом. Од укупно 350 километара те пруге, 184 километра граде се у Србији, а 166 у Мађарској.

петак, 01. новембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи