Читај ми!

Математичким анализама до персонализоване куповине – каква је будућност трговине

На српском тржишту је богата понуда, нема несташица, а снабдевање је стабилно. Пре одласка у куповину потрошачи желе да истраже оно што их занима, а трговци се све више окрећу персонализованој понуди која је намењена сваком појединачно или одређеним друштвеним групама. Све више се води рачуна и о здрављу потрошача, екологији и одрживом пословању, кажу стручњаци.

Будућност трговине је у добром познавању потрошача, њихових навика и потреба, сматрају упућени. С обзиром на то да је понуда на полицама све разноврснија и већа, а избор све тежи, савремени потрошач жели да оно што му је потребно добије брзо, лако и по повољној цени у време када њему то одговара.

"Ми имамо испољену зрелост потрошача која се огледа у свесном доношењу одлука о куповини, водећи рачуна о безбедности и квалитету робе која се купује, о својим реалним потребама, о реалној куповној моћи што је веома битно", наводи Петар Богосављевић, председник Покрета потрошача Београда.

Поред уобичајене понуде, велики трговински ланци углавном имају интернет продавницу или програм лојалности. Често обоје.

"Корисници лојалити програма у нашим објектима својом куповином остављају практично податке. По закону о заштити података о личности и уз њихову сагласност ми те податке можемо да изанализирамо до детаља, до нивоа категорије и свега онога што наши купци купују. На бази тих података, ми можемо да направимо адекватну понуду за њих која је апсолутно персонализована и да им понудимо оно што је њима потребно у тренутку када им је потребно", каже Маја Веселиновић из ланца Меркатор-С.

Потрошачи се поново окрећу куповини у већим радњама где се на једном месту може пронаћи све за једно домаћинство.

"Три кључна тренда у трговини будућности јесу употреба великих група података, затим принципи здравља потрошача, то јест како одговорити на потребу потрошача да живе здравије и трећи одрживо пословање које подразумева не само већу еколошку свест трговаца већ и већу одговорност према заједници у којој послују, у којој живе заједно са својим потрошачима", наводи Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије.

У већу куповину углавном се одлази једном недељно. Потрошачима је важна сигурна куповина и желе да производи буду квалитетни и потпуно безбедни.

среда, 01. мај 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво