Читај ми!

Тржиште ЕУ: Шта је намаз, а шта џем

Иако је тржиште ЕУ јединствено, постоје и посебни прописи. Различит је систем декларисања, па оно што је у једној земљи воћни намаз у другој је џем, оно што је у једној земљи сок, у другој може бити нектар. Искуства великих домаћих извозника хране на тржиште ЕУ говоре да је Шведска, на пример, либералнија од остатка Европе.

Више од од 60 одсто српског извоза одлази у Европску унију. Тржиште са више од пола милијарде потрошача захтева поштовање европских норми и стандарда, увођење сертификата, а квалитет производа и њихова контрола се подразумевају. Друштвена одговорност и заштита животне средине само су део онога што се тражи. Иако је тржиште Уније јединствено, постоје и посебни прописи, различити од земље до земље.

Домаћи производи најчешће заврше у Италији, Немачкој, Румунији и Словенији. Искуства великих домаћих извозника хране на тржиште Уније говоре да је Шведска, на пример, либералнија од остатка Европе. Тамо квалитет производа и добар наступ, кажу, обезбеђују даљи пласман производа.

"У пословању на тржишту Европске уније издвајамо чињеницу да постоји различит систем декларисања, дакле оно што је у једној земљи воћни намаз у другој је џем. Оно што је у једној земљи сок, у другој може бити нектар, тако да се на то мора обратити посебна пажња", каже Наташа Бојанић из "Фудленда".

Домаћи произвођачи су све бољи, оцењују у једном немачком трговинском ланцу који годинама послује у Србији.

Јелена Поповић из ланца "Метро кеш енд кери" каже да и поред тога што нису у обавези све већи број српских произвођача испуњава највише стандарде квалитета прописане по законима Европске уније и ти производи се већ налазе на тржишту Србије.

"Самим тим они имају огромну предност у извозу ван граница Србије. Већ више од 100 произвођача кроз наш систем извози своје производе у осам земаља ЕУ", каже Јелена Поповић.

За продају у Европској унији траже се посебни стандарди и технички прописи. Њихово увођење је инвестиција у будућност, јер обезбеђује конкурентност производа, сматрају стручњаци.

Кристина Ђурић из Привредне коморе Србије каже да увођење стандарда и техничких прописа подиже цену производа.

"Већи је притисак на мала и средња предузећа која уводе стандарде, него на оне који су већ конкурентни и да цена коштања стандарда зависи од делатности фирме, односно од производа о коме се ради", каже Ђурићева.

Од јануара до маја ове године, пласман домаћих производа на тржиште земаља Уније за четвртину је већи него лане и износи две и по милијарде евра.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 27. април 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво