Читај ми!

Возни ред за закон

За неколико недеља Предлог закона о железници наћи ће се у Скупштини. Прошле године, тај акт није усвојен јер су посланици из Војводине тражили да пруга и возови, који су на територији Покрајине, припадну предузећу "Железнице Војводине". У ресорном министарству кажу да је предлог закона исти као и претходни, али да ће у овом сазиву бити већине за његово изгласавање.

Предлог закона о железници, који прошлог пролећа Скупштина није изгласала, готово у индентичној верзији сада је прошао Владу и, за неколико недеља, наћи ће се пред посланицима Скупштине Србије.

Прошле године, тај акт није усвојен јер су посланици из Војводине тражили да пруга и возови, који су на територији Покрајине, припадну новом предузећу "Железнице Војводине".

Аналитичари сматрају да то није могуће, јер је у супротности са системом модерних железница у Европи.

"Железница Србије" је у тешкој ситуацији. Да би се спровеле реформе, које се најављују више од деценије, железница, кажу надлежни, мора да се подели на инфраструктуру и превозна средства.

Међутим, Савез војвођанских Мађара, који је у прошлом сазиву био део владајуће већине, спречио је тада доношење закона. И даље тврде да је њихов предлог о формирању "Железнице Војводине" добар.

"Ми смо тражили две ствари. Прво да се Војводини омогући да формира једно предузеће, привредно друштво које би управљало једним делом железничке мреже, а из овога амандмана произилази друго решење да део железничке мреже буде у својини АП Војводине", каже Балинт Пастор из СВМ-а.

Драгољуб Симоновић, генерални директор "Железница Србије" каже да ако би се дошло у позицију да свака локална самоуправа буде власник на својој територији пруге "од ове железнице нема ништа".

"Железница је мала држава у држави, и она мора да функционише као јединствен систем", истиче Симоновић.

У ресорном министарству кажу да је предлог закона исти као и претходни, али да ће у овом сазиву бити већине за његово изгласавање.

Министар саобраћаја Милутин Мркоњић рекао је да је суштина била да се Војводина издвоји из Србије, што је како каже сулудо.

"На такав начин цепање Србије је недозвољиво, апсолутно сам био против тога и због тога тај закон није прошао, јер су кадрови из Војводине били за то да се Војводина одвоји од Србије и да 'Железница Војводине' буде засебна. Као човек који је дуго година радио на железници сматрам то највећом глупошћу коју сам доживео у свом животу", рекао је Мркоњић.

Обим превоза робе у прошлој години, што је основни приход Железнице, смањен је за четвртину. Ове године, Железница планира да превезе скоро 10 милиона тона робе и готово 17 милиона путника. Тај план, као и многи други послови, зависи од усвајања Закона о железници.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
23° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво