недеља, 11.03.2012, 12:39 -> 14:17
Рекордна продаја аутомобила упркос кризи
Прошле године у свету је произведено и продато 60 милона возила, што је рекорд у последњих неколико година.
Криза у свету није умањила продају аутомобила, па је прошле године забележена рекордна продаја од 60 милиона возила.
Тржишта Кине, Бразила, Индије и Русије сваке године расту, а опоравило се и америчко тржиште, где ће се пласирати и "фијат 500 Л", модел који ће се производити у Крагујевцу.
До 2015. године "Фијат" жели да са "Крајслером" и "Доџом" произведе преко 4 милиона аутомобила и постане глобални играч попут велике четворке, јер је стратегија Серђа Маркионеа да ће само највећи опстати у тешким временима.
"Планирамо да већ 2013. године прозведемо 150 000 аутомобила "Фијат 500 л" и да их извеземо из Србије. Радује нас опоравак америчког тржишта, а овај аутомобил је одличан производ за њега", изјавио је председник "Фијата".
Највећа групација у свету је "Фолксваген", која је са скоро 9 милиона произведених возила заузела шестину светског тржишта аутомобила.
Највећи раст у групацији има "Шкода", која планира да са новим моделом "сити го" први пут пређе цифру од милион продатих аутомобила.
Друга је "Тојота" чија је продаја пала за 6 процената, са преко 6 милиона аутомобила, а трећа је групација "Хјундаи Киа".
На четвртом месту са благим порастом од 3,8 одсто је некада највећи произвођач "Џенерал Моторс", који све снаге упире у нове технологије. Титулу аутомобила године у Европи за 2012. годину однео је модел "опел ампера", а прошле године ту титулу у Америци добио је "шевролет волт", што су прве такве титуле за хибридна возила.
"Идемо даље са развитком нових погона, већ следеће године чека нас аутомобил на струју и хибридна возила на водоник. Ово је револуција у ауто-индустрији, цена бензина вртоглаво скаче мораћемо брже да радимо а титуле су охрабрење", рекао је инжењер "Џенерал моторса" Рид Скот.
Међутим, трка између Немаца се захуктава. Они немају проблема са новим моделима и њиховим пласманом.
Тако је БМВ прошле године имао најбољу зараду у историји, а њихове акције су са 1,3 евра скочиле на 2,3 евра, док Ауди и Порше деле 13-ту плату, а Мерцедес је имао продају изнад свих очекивања.
"Морали смо 6 месеци пре него што планирано да промовишемо мерцедес А класе. Аутомобили постају већи бржи и бољи а цена им пада. Никада аутомобили нису били јефтинији сви само јуре да продају што више", истакао је генерални директор "Мерцедес Бенца" у Србији Андреас Биндер.
Чим је завршио промоцију новога модела директор "Мерцедеса" Дитер Зецер стао је иза шанка и почео да служи пиво новинарима.
Зецеру су се придружили и остали директори, и у том тренутку су сва питања била могућа, а новинари су отишли задовољни - што због пива, што због информација.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар