Читај ми!

У складиште, па на пумпу

Трговци нафтом неће више моћи директно са царине или из рафинерије да возе гориво на пумпе, већ у складишта. Нафташи траже да се примена одложи како би се припремили. У противном, најављују несташице и поскупљење.

Од ове недеље на снази је нови Правилник о минималним техничким условима за трговину нафтом и нафтним дериватима. Неопходно је да се, пре свега, обезбеди довољно складишта, или се губи лиценца за бављење тим послом.

Трговци нафтом и нафним дериватима обавезни су да имају 5.000 кубних метара складишног простора. Жале се да им је то додатни трошак од најмање 600.000 евра годишње, али и да правилник није довољно јасан.

Александар Милеуснић из Удружења нафтних компанија Србије сматра да није логично да свако мора да има 5.000 кубних метара простора, јер једно такво складиште може да опслужи неколико компанија.

Нафташи се жале и да су рокови били кратки, јер за четири месеца нису успели да изграде нова складишта.

Удружење бензинских станица Србије моли Владу за разумевање и одлагање примене правилника како би се припремили. У противном, најављују несташице и поскупљење горива.

"Знате каква је ситуација код нас да се добије грађевинскa дозвола, па да кренете у изградњу. Треба најмање годину дана да затворите све те папире и да направите складиште", каже Борисав Татић из Удружења.

Нови правилник се не односи на НИС, јер он већ има складишта. Остали домаћи и страни нафташи тврде да ће то утицати на снабдевање.

Војкан Јанићијевић из Удружења нафтних копанија Србије каже да први ефекат који може да уследи јесте несташица деривата и поремећај снабдевања на тржишту, што ће довести до корекције цена, највероватније навише.

Већа контрола горива

Нафтно тржиште је отворено већ годину дана, а стручњаци сматрају да су нафташи знали шта их чека.

Они који се баве велепродајом неће више моћи директно са царине или из рафинерије да возе гориво на пумпе већ у складишта. То, кажу, смањује трошкове и, што је најважније, обезбеђује већу контролу горива.

Председник Скупштине Националног нафтног комитета Србије Михаило Весовић каже да је највећи квалитет који ће се добити боља контрола квалитета нафтних деривата који се увозе и који су ускладиштени.

"Оваква примена правилника ће допринети, на неки начин, смањењу малих складишта и онемогућити да се на пумпама нађе гориво лошег квалитета", каже Весовић.

Такве контроле и обавезан складишни простор јесу пракса у земљама Европске уније. Мађарска има само пет увозника нафте и деривата, а у Србији чак 218 прометника добило је од Агенције за енергетику лиценцу за бављење тим послом.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
20° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво