Читај ми!

Може ли Србија да достигне Шведску у безбедности на путевима

У Србији су, само прошле године, у саобраћају живот изгубиле 553 особе, а истраживања показују да су најмлађи путници и даље најнезаштићенији на путевима. У циљу веће безбедности и мање жртава, у Београду се одржава међународна конференција "Визија нула за Балкан".

Више од милион и триста хиљада људи у свету годишње погине у саобраћајним несрећама. А на Балкану је број жртава и повређених већи него у земљама Европске уније. Шведска је иницијативу "Визија нула" увела 1997. и данас је најбезбеднија земља у саобраћају – 96 одсто путника користи сигурносни појас, а годишње страда мање од 200 људи.

"Што се тиче одређивања када ћемо то достићи стварно је тешко рећи са ове дистанце, али оно што јесте циљ и што јесте мисија и што треба да буде визија јесте свакако нула страдалих у саобраћају и сада оно што посебно забрињава код нас на нашим путевима је страдање деце", Славиша Лакићевић, начелник Управе саобраћајне полиције МУП-а. 

"То нам је један од основних циљева националне стратегије безбедности саобраћаја да од 2030. ниједан људски, а поготову дечји живот не изгубимо у саобраћајним незгодама", каже Бранко Стаматовић, в. д. директора Агенције за безбедност саобраћаја.

Из тридесет земаља, више од 90 стручњака из области безбедности саобраћаја са нашим и стручњацима из региона, траже решења за већу безбедност на путевима. Упућени сматрају да су школа, обуке возача и медији веома важни чиниоци.

"Безбедност на путевима је веома комплексна област која захтева и ангажман владе и њихове активне мере које ће учинити инфраструктуру безбеднијом, самим тим и да се смањи брзина на путевима. Србија је последњих година доста остварила по том питању и статистика се поправља, али има још много тога да се уради", каже Филип Вијерс, председник Комитета ИРФ за безбедност на путевима. 

"Безбедност саобраћаја је посао сваке институције"

Појачане превентивне и промотивне активности, као и умрежавање институција у региону, задужених за безбедност саобраћаја, тврде стручњаци, допринеће реализацији идеје "Визија нула" и повећању безбедности у саобраћају.

"Безбедност саобраћаја није посао само МУП-а и само АБС-а или Путева Србије, безбедност саобраћаја је посао сваке институције и сваког појединца", каже Стаматовић.

"Потребна је синергија свих субјеката безбедности саобраћаја, наравно, и возача који треба својим поштовањем прописа и свим другим мерама и радњама, које се тичу учествовања у саобраћају, да допринесу да очувамо и да имамо стабилно стање безбедности", рекао је Лакићевић.

Статистика упозорава – у претходних 30 година, 30.000 особа погинуло је у саобраћају, што је сразмерно једном мањем граду у Србији.

среда, 01. мај 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво