До краја јануара отварање осам перона на “Прокопу”

Градоначелник Београда Синиша Мали каже да ће до краја јануара бити отворено осам перона на железничкој станици Прокоп. Истиче незадовољство напретком у квалитету јавног градског превоза, наводећи да ту има још много да се ради. Ужи центар града претвориће се у пешачку зону, каже Мали.

"Први пут од седамдесетих година, тај пројекат је покренут и то ћемо решити у наредних неколико година. До краја јануара имаћемо отворених осам перона, а након тога крећемо у изградњу станичне зграде, као и приступних путева како би Прокоп могао да фунцкионише као нова централна железничка станица Београда", рекао је Мали у интервјуу Танјугу.

Завршетак изградње "Прокопа", подразумева измештање Главне железничке станице из Савске улице, што је повезано са реализацијом пројекта "Београд на води", који градоначелник апострофира као највећи успех и Владе Србије и Града у претходној години.

"Тај 27. септембар, када смо поставили камен темељац за Београд на води, за мене је био круна нашег рада за последњих 18 месеци", истиче Мали уз напомену да је у 2015. највише задовољан енергијом и ентузијазмом који је градска власт уложила у изградњу једног новог Београда.

Говорећи о "Београду на води", Мали је изразио очекивање да ће се почетком године кренути са ископавањем за велику кулу "Београд", а до краја фебруара и са првим радовима изнад земље за прве две стамбене куле.

"Чуо сам коментар једног грађевинског инжењера да је, од кад је кренуо тај пројекат, врло тешко наћи инжењера који је добар, а слободан, јер је већина њих, поред осталих пројеката у граду, ангажована управо на 'Београду на води' и то је сјајна вест", каже Мали.

Незадовољство квалитетом градског превоза

Истиче, међутим, незадовољство напретком у квалитету јавног градског превоза, наводећи да ту има још много да се ради.

"Купљени су нови аутобуси, уведен нови тарифни систем, али још имамо мањак прихода у том делу и мислим да ту морамо много више да радимо, како бисмо грађанима дали бољи и квалитетнији превоз", сматра први човек престонице.

Прихвата критике да није највећи проблем превоза у различитим бојама возила, али истиче да идеја о једнообразним аутобусима не изискује додатне трошкове.

"То није најважнија ствар, али то нас ништа не кошта, јер купујемо аутобусе у црвеној боји, а део репарације постојећих је и фарбање, тако да нема додатних трошкова. Нова боја даје и нову енергију и нека то буде почетак неког новог квалитетнијег јавног превоза", рекао је Мали.

Подсетио је да су управо "ГСП Београд" и Центар "Сава" од 31 градског предузећа, ове године пословала са губицима, наводећи да је проналажење решења за њих један од изазова за градску власт у 2016. години.

Када је реч о Центру "Сава", стратегија града је да на пролеће почне процес расписивања тендера за јавно-приватно партнерство, како би се пронашао партнер који ће уложити око 20 милиона евра за обнову тог конгресног центра.

"ГСП сам по себи није проблем, он је последица већег проблема, јавног превоза града, на којем увелико радимо, али ГСП ће увек бити субвенционисано од стране града и то треба да буде разуман новац, како би град имао новца и за друге ствари - вртиће, социјална давања, школе...", оценио је Мали.

Уређење центра града

Један од задатака који је себи поставила Градска управа је и уређење центра града, које је већ почело, како би се ужи центар претворио у пешачку зону.

Градоначелник истиче да цантар града неће бити затворен нити потпуно претворен у пешачку зону, док се не изграде подземне гараже и не реши проблем паркирања.

"Уређујемо центар града, онај део који није везан за изградњу подземних гаража, а током следеће године изабраћемо партнера који ће градити пет или шест гаража и градићемо то наредне две године", објаснио је Мали.

Наводи да је у плану за 2016. уређење Трга Републике, Обилићевог венца, Теразијског пролаза, Косанчићевог венца, Карађорђеве улице, Славије, Булевара ослобођења, као и 40 оронулих фасада.

Београђанима у 2016, поручује да од градске власти могу да очекују много рада и енергије коју ће уложити у обнову града.

Додаје да је, кад је реч о стабилизацији градских финансија, најгоре прошло и да се од 2016. отвара нова перспектива инвестиција и уређења града, изградње вртића, домова здравља уз наставак реализације "Београда на води".

"Мислим да смо на правом путу. Београд полако постаје метропола која је раме уз раме са светским метрополама и са тог пута нећемо скренути, Заједно са грађанима, слушајући њихове примедбе и сугестије да градимо бољи Београд", закључио је Мали.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 07. мај 2024.
23° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара