Шта се десило на Луфтханзином лету Франкфурт–Београд

Амерички држављанин јорданског порекла који је изазвао инцидент на лету "Луфтханзе" Франкфурт–Београд, биће саслушан сутра у Трећем основном тужилаштву, после чега ће се одлучивати о даљем поступку. Из РК "Војводина", чији су рукометаши уз помоћ особља спречили већи инцидент, кажу да је Јорданац покушао да отвори излаз за случај нужде. "Луфтханза" негира наводе медија да је хтео да уђе у пилотску кабину. Поново се намеће питање какве се мере безбедности примењују на путничким летовима.

Путника који је претио да ће отворити врата током лета, спречили су рукометаши и особље авиона. Дан касније, спортисти добијају честитке од председника државе.

Шта се догађало на лету Франкфурт–Београд детаљно су описали председнику, али и пред камерама РТС-а.

Помоћни тренер РК "Војводина" Милан Мирковић каже да је Јорданац покушао два-три пута да дохвати ручицу, пошто је он седео на вратима за случај нужде, а та ручица му је била надохват руке.

"Међутим, дечко који је седео поред њега два пута га је ударио по руци. У том тренутку долази стјуард и каже: Момци, потребна ми је помоћ. Потребни су нам јаки момци. Ја сам показао на њега", наводи Мирковић.

Рукометаш Алексеј Растворцев каже да је Јорданац имао "неке луде очи" да је седео и смејао се.

Иако су потврдили да се на њиховом лету догодило нешто сумњиво, "Луфтханза" саопштава да због тога не намерава да мења процедуре, нити да појачава безбедносне мере.

"Ни у једном тренутку безбедност тог лета није била угрожена, па нема потребе да се то чини. Посада је поступила професионално и решила проблем. Неки извештаји нису тачни. Путник никада није био близу врата кокпита", истиче се у саопштењу "Луфтханзе".

Преиспитивање безбедносних мера, ипак, постаје императив у светлу све чешћих терористичких напада. Авио-саобраћај није исти од 11. септембра 2001. године, када су два отета авиона ударила у њујоршке куле.

Америчке компаније тада су, на дужим летовима, увеле обавезно присуство тзв. скај маршала – агената којима је одобрено и ношење оружја, док су компаније широм света знатно пооштриле сигурносна и безбедносна правила.

Ваздухопловни аналитичар Петар Војиновић истиче да је систем обезбеђења пре уласка у авион довољно добар да детектује све могуће оружје или недозвољене супстанце, додајући да је практично немогуће направити неку већу штету.

Можемо закључити да је авио-сабраћај прилично безбедан, много безбеднији од било које друге врсте транспорта, сматра Војиновић.

Рахан Јехад сутра би требало да буде саслушан у Трећем основном тужилаштву, терети се за кривично дело изазивања опште опасности.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 02. јун 2024.
27° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије