Обавезан одмор за возаче

Од данас почиње да се примењује Закон о радном времену посаде возила у друмском саобраћају и тахографима. Више новина односи се на унутрашњи саобраћај, јер за међународни важи Уредба која је усклађена са европским правилима. Први пут у Србији је донет посебни закон о радном времену превозника у друмском саобраћају.

Најдуже радно време возача, укључујући и прековремени рад, не сме да буде дуже од 14 сати за 24 часа, и 60 сати за недељу дана.

Да би уштедели неки превозници траже од возаче да возе и преко границе издржљивости. У време када се до посла тешко долази, многи и на то пристају. Новим законом прецизирано је колико сати могу да возе, колико да се одмарају и раде ноћу. Возачи ће сада уместо шест дана тахографске листиће морати да чувају 28 дана, а послодавци као и до сада две године.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да држава мора да примењује врло оштру контролу и возача и превозничких компанија.

Према његовим речима, многи од њих теже да крше одредбе, принуђавају возаче да раде дуже него што то треба и онда долазимо до тога да поспани људи седе за воланом и представљају практично темпиране бомбе.

Возач аутобуса који се летос преврнуо са српским туристима код Бубањ Потока возио је чак 15 сати без прекида. Тада је погинула једна особа, а 60 путника је повређено.

Сумња се да је узрок умор. Нови Закон уређује пословање у друмском саобраћају, сагласни су представници путничких и теретних превозника. Ипак, има одредаба о којима им се ставови разилазе.

Горан Алексић из Пословног удружења друмског саобраћаја "Србија транспорт" рекао је да уколико возач самовољно прекрши одређени закон, дуже вози или на разне друге начине га прекрши, али то уради самовољно, ако послодавац докаже да он није то планирао, он се ослобађа одговорности.

Послодавац то тешко може да докаже и закон је у том делу недоречен, поручују београдски ауто-превозници.

"Предвиђене су казне објективно за лица које нису учиниоци, за власнике возила који објективно у неким стварима не могу да утичу на тај закон. Ја не могу као власник да утичем на то шта ће мој возач да уради 500 км далеко од Београда", рекао је Душан Перић из Удружења београдских ауто-превозника

Неприхватљиво је, кажу у том удружењу, и то што возачи камиона ангажовани за послове на градалиштима, који возе у кругу до 50 км, морају да се одмарају исто колико и возачи који прелазе стотине километара у континуитету.

"Градилиште то не трпи, оно тражи да се ради ноћ- дан што је нама нормално и онда имате превозника који не ради три месеца, не пали камион, и онда треба да запне десет дана и у тих десет дана он мора да се придржава тих норми од 48 сати одмора", каже Перић.

Можда ће на поштовање правила којима се повећава безбедност у саобраћају утицати и високе новчане казне које за правна лица и предузетнике достижу и до пола милиона динара, а за физичка лица до 100 000.

Број коментара 13

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 22. мај 2024.
16° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара