Читај ми!

Везујте појас на задњем седишту!

Многи од нас у страху од казне везују појас у колима чим пређу границу, без обзира на то да ли седе напред или позади. Од почетка ове недеље полиција у Србији спроводи оштрију контролу и упозорава да је време да такву навику стекнемо и овде. Не само због казне од 5.000 динара коју ће невезана особа морати да плати већ и због безбедности.

Везаних појасева, и напред и позади, екипа РТС-а кренула је у вожњу таксијем како би сазнала да ли су се, од почетка појачане контроле везивања, промениле навике таксиста и путника.

"Замолимо их да се везују, међутим, одзив није добар јер већина људи то одбија", каже Александар Бијелић, председник Удружења таксиста Србије.

Зашто је важно да се људи везују позади, било у таксију или у приватном аутомобилу?

"Mноги људи кажу да је везивање појасева ствар њиховог избора и да они одлучују о свом животу. Међутим, када је везивање појаса на задњем седишту у питању, онда таква особа не угрожава само себе већ и особу испред себе. Дакле, ако бисмо ми сада ишли 40 на сат па одједном ударили у неки камион, а ја нисам везан, ја бих на господина Бијелића, који се налази испред мене, деловао исто као да сам скочио са другог спрата на њега", истиче Дамир Окановић из Комитета за безбедност у саобраћају.

Саобраћајним речником то се назива и ефектом слона, јер би лице које седи иза, при директном судару, у особу испред ударило тежином од неколико тона. Иако је опасност очигледна, Бијелић каже да Удружење није препоручило таксистима да одбију вожњу ако странка не жели да се веже.

"Закон о превозу путника у друмском саобраћају тако нешто није предвидео, самим тим ми бисмо кршили закон. Предвиђа да не можемо да возимо странке које су под дејством алкохола, наркотика или које су инфективне, али није предвидео могућност да одбијемо оне који не желе да се вежу", наводи Бијелић.

Разлог више је и то што би, због непоштовања прописа, казну платиле саме странке.

Бијелић додаје да се никада нико у његовом возилу није везао позади.

"Искуство са странцима је потпуно другачије. Много странаца долази у наш град. У превозу са аеродрома до неке дестинације заиста се сви везују", наводи Бијелић.

Како променити наше навике?

"Најскупља је школа када се учите на сопственим грешкама. Нажалост, они који су доживели тешке повреде или им је неко у фамилији страдао због тога што није био везан на задњем седишту, они ће га увек користити", указује Дамир Окановић.

А ко не жели да учи на грешкама, везивање појаса је обавезна лекција. Вожњу ће, за почетак, завршити са неколико хиљада динара више, а што је наравно најважније – живи.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 01. јун 2024.
25° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије