Читај ми!

Са српским "фалконом" једино краљ Александар није имао проблема

После првог шока након квара мотора, путници за Рим почели су и да се шале, а предњачио је, према речима Оливера Антића, председник Николић лично.

Препричавајући коментаре у Владином авиону током лета за Рим, Николићев саветник је за РТС испричао и веселију страну драме која се одвијала у ваздуху.

"Мркић као члан делегације каже: 'Било је слично овако и када је у овом авиону летео Слоба Милошевић, па после тога и Ћосић...', а ја кажем: 'Врати се још мало уназад – и краљ Александар'", сећа се Антић.

"А председник каже: 'Тада он (Александар) није имао проблема јер је у то време тај авион био нов', тако да смо се насмејали у свом том хаосу", испричао је за РТС саветник председника Србије.

У авиону су, осим председника Николића, били још Станислава Пак, Иван Мркић, Јасмина Митровић Марић и Оливер Антић.

Због квара на мотору, авион којим је председник Томислав Николић летео за Ватикан вратио се са пола пута јуче ујутру у српску престоницу.

Летелица која се налазила на висини од 10.000 метара пропадала је скоро два километра, али је, захваљујући искусном пилоту Петру Ромчевићу, избегнута несрећа, изјавила је за Интернет портал РТС-а саветница председника Србије Станислава Пак, непосредно по повратку у Београд.

Владин "фалкон 50" произведен је 1981. године и реч је о француском тромоторном пословном млазњаку средње величине, који се производио до 2008. године.

Авио-служба Владе је, као настављач савезног aвио-сервиса, у време оснивања 1. јула 1965. располагала авионима типа Morava L-200DBeachcraft Baron B-55 и хеликоптерима типа Augusta Bell.

Након неколико година флота је модернизована куповином новог авиона типа Beachcraft Duke B-60. Године 1975. прелази се на млазне авионе.

У периоду од 1975. до 1981. године купљена су три авиона типа Learjet 25 и један авион типа Falcon 50. Уједињењем са посебним одељењем РВ и ПВО у Авио-службу (1995. године), флота нараста на шест авиона (два авиона типа Falcon 50 и четири авиона типа Learjet 25).

Процес замене застареле флоте, који је започет 1999. године, резултирао је продајом четири авиона типа Learjet 25 и једног авиона типа Falcon 50 и куповином једног авиона типа Learjet 31а.

Тренутно Авио-служба располаже једним авионом типа Learjet 31а (произведен 1991) и поменутим авионом типа Falcon 50.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 28. мај 2024.
16° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије