Електронски увид у грађевинске дозволе

Од уторка ће грађани и правна лица еклектронски моћи да прате своје предмете у градском Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове. То је почетак реформе управе, веће транспарентности у раду и борбе против корупције у управи, поручују из Привременог органа града Београда.

Грађани и правна лица од уторка ће моћи елекронски да прате статус својих предмета у градском Секретаријату за урбанизам и грађевинске послове што је, како поручују из Привременог органа Београда, почетак реформе управе, веће транспарентности у раду, али и борбе против корупције у управи.

Привремени орган Београда данас је представио апликацију која омогућава електронско праћење предмета, а већ сутра грађани ће моћи да добију јединствени код помоћу ког ће од уторка моћи да провере статус предмета у том секретаријату.

Тако ће грађани моћи да провере докле се стигло са локацијском и грађевинском дозволом, одобрењем за извођење радова и употребном дозволом.

Секретар Привременог већа Горан Весић нагласио је да је то најбољи начин да се бори против корупције и да се више неће дешавати да се неки предмети "шетају" по администрацији, а неки други решавају за пет дана.

Такође, то ће, како очекује, убрзати издавање грађевинских и локацијских дозвола, јер је досадашњи темпо издавања успорио изградњу у Београду.

Истичући да у цео пројекат није уложен новац, већ само труд и рад људи који су радили на апликацији, Весић је рекао да је Секретеријат за урбанизам први будући да је на рад тог секретариата и стизало највише притужби грађана, јер има и највише захтева, а такав ситем рада у наредном периоду заживеће и у другим секератријатима.

Такође, како је рекао, за прво време у апликацији преко интернета ће моћи да се проверавају само нови предмети, а времеом ће се систем обухватити и старе.

"Циљ је реформа управе и брже решавање предмета грађана, као и већа транспарентност у раду", поручио је Весић и навео да ће и сви који раде у Секретаријату знати да не могу да држе предмете дуже од рока.

Весић је рекао да не зна зашто раније грађанима није омогућен такав приступ раду градске управе, истичући да је ово доказ да када имате политичку вољу и жељу да нешто урадите да је то могуће.

"Ово је показатејљ и како ће убудуће изгледати будућа управа и како се са мало воље могу мењати ствари", рекао је Весић.

Градски секретар за урбанзиам Љиљана Новаковић објаснила је да ће грађани сваког тренутка моћи да знају статус свог предмета и неће морати да долазе по информације лично.

Такође, апликација, додала је, има део у чији увид имају само људи у секретеријат, па тако када неки предмет није решен у року "блинкају рачунари" и тако упозоравају.

Она је нагласила да ће предмети морати да се решавају по реду, а не мимо реда.

Како је указао заменик директора Завода за информатику и статистику Александар Павловић, апликација ће служити и као вид интерне контроле, где ће грађани моћи да виде податак о датуму пријема, тренутом статусу предмета, року решавања и радном месту обрађвача или руководиоца који предмет прегледа и потписује.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 16. јун 2024.
22° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије