Читај ми!

Немачка шанса и за српске возаче

За десетак година Немачка ће имати око 150 хиљада возача теретних возила мање него што је неопходно. То је шанса за српске возаче, који би одласком у Немачку могли да примају плату од око 3.000 евра. Пре самог добијања посла и регулисања папира сигурно ће се ићи на пробни рад.

Анкета коју је спровела немачка компанија која се бави надзором и безбедносном контролом моторних возила показује да ће у Немачкој за 10 година недостајати око 150 хиљада возача теретних возила, јер ће дотад трећина возача морати у пензију. То отвара могућност да професионалци из Србије, уз оскудно знање немачког језика, нађу место у градском саобраћају или линијском превозу у Немачкој.

Плате се на нашем тржишту крећу од 400 до 600 евра месечно, док би код немачког послодавца та плата била око 3.000 евра по одбитку свих пореза. Међутим, како сада ствари стоје у ауто-школама, ни ми у будућности нећемо имати професионалаца.

Горан Манојловић из Ауто-школе "10 плус" каже да нису попуњени капацитети у тој школи.

"Тренутно немамо попуњене капацитете, то је већ две-три године, полазника је мало, а може да се деси да и наши инструктори који немају посао оду у професионалце кад би им се указала оваква прилика", истакао је Манојловић.

Највећи број кадрова који се траже јесу механичари са познавањем електронике и компујтера.

Милош Петровић из Удружења увозника аутомобила истиче да је трећина аутоцентра већ затворена. "Људи су остали без посла, школовали смо их неколико година тако да будући послодавци у Немачкој добијају готов производ. То је добро за њих, али не и за нас који смо толико уложили у њих", рекао је Петровић.

Тома Опалић је, тако, радио у овлашћеном сервису "Фолксвагена" и ту се школовао неколико година. "Добио сам отказ. И ја и моје колеге искористићемо шансу да одемо у Немачку јер тамо посла има", прича Тома.

Цена рада аутолимара и фарбара у Немачкој одавно је превазишла 100 евра по сату. Код нас лимари и фарбари такође недостају.

Најмлађи лимари и фарбари су одавно у четвртој деценији, а у школама подмлатка нема, па се поставља питање ко ће нама вршити услуге.

"Ситуација је више него катастрофална. Давао сам неколико пута оглас за ученике. Међутим, ко год се јави не пита за учење већ одмах колико се ради и колика је плата", каже ауто-лимар Родољуб Јовановић.

Немачка ће свакако имати ригорозну селекцију радника које прима. Пре самог добијања посла и регулисања папира сигурно се иде на пробни рад.

Послодавци могу бити различити од државних фирми до приватних компанија. Међутим, посао ни тада није загарантован.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 18. мај 2024.
13° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара