Читај ми!

Строже казне чувају животе

Почетак године на нашим друмовима однео је 18 живота. Највише страдају млади са малим возачким искуством. Очигледно је да за одређене саобраћајне прекршаје морамо имати строже казне, кажу у Агенцији за безбедност саобраћаја.

Осамнаест особа погинуло је на путевима у Србији од почетка године. Да ли ће још једна измена Закона о безбедности саобраћаја успети нешто да промени?

У саобраћају су прошле године погинуле 643 особе, што је 37 мање него 2012. Брине то што највише страдају млади од 20 до 30 година са малим возачким искуством.

Најчешћи узроци страдња су велика брзина и вожња под дејством алкохола. Честе контроле за само два сата открију по 100 пијаних возача у једном граду. Њих 30 одсто одмах буде упућено на трежњење.

Владимир Ребиц из МУП-а Србије каже да постоје градови у републици где се возачи много чешће у јутрањим часовима затичу за воланом под дејством алкохола.

"Док се, на пример, у Београду возачи много чешће налазе за управљачем у таквом стању у вечерњим сатима, дотле у Ужицу, рецимо, искључиво у јутрањим сатима имамо алкохолисане возаче, што значи да су навике возача у Србији различите", навео је Ребац.

Надлежни кажу да једино системске мере могу да реше питање бахатих и пијаних возача.

Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја рекао је да, уколико пијани возач буде ухваћен, он треба одмах да буде спроведен код судије за прекршаје, да му се одмах одреди казна и да се она спроведе без чекања.

"Уколико неко буде ухваћен два пута у току године, њему треба одмах да се изрекне затворска казна, а уколико то понови и трећи пут, треба да му се одузме моторно возило без обзира на то ко је власник", рекао је Окановић.

У Агенцији за безбедност саобраћаја кажу да ове године следе законске промене и доношење стратегије за развој саобраћаја до 2020.

Стојадин Јовановић из Агенције за безбедност саобраћаја рекао је да је очигледно да за одређене саобраћајне прекршаје морамо имати строже казне.

"С друге стране, професионалне возаче још нисмо увели у систем побољшања и унапређења знања, али и у свим осталим сегментима, на пример у Путевима има места за нова законска решења", каже Јовановић.

Колико наши возачи поштују изречене казне говори и пример једног возача који се распитивао о условима за поновно полагање возачког, јер је, са 18 казнених поена, изгубио дозволу.

Када му је речено шта је све потребно, он је љубазно замолио да поново позове, пошто вози и не може да запише шта му је издиктирано.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 02. мај 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво