Читај ми!

Хунгароринг као прекретница

Иако поглед на табелу тако не говори, трка на Хунгарорингу по много чему може бити одлучујућа за исход сезоне. Светски првак и даље има комфорних 82 бода предности у односу на првог пратиоца из једног од ривалских тимова, али над аустријском екипом се великом брзином надвијају црни облаци.

Након пет победа у првих шест трка сезоне, Фетел је у претходне четири трке славио само једном. Ферари и Мекларен су све ближе, и ако ћемо судити према Силверстону и Нирбургрингу, Ред Бул је и даље најбржи аутомобил, али само суботом, док на квалификацијама може слободно да користи ДРС. Недељом, када је ДРС ограничен на једну зону, Ферари и Мекларен су доказали да више не заостају, а можда полако и преузимају примат од прошлогодишњих шампиона. Штавише, сигуран сам да ћемо пре краја европске турнеје видети сребрни или црвени аутомобил и на пол позицији.

Због тога је Хунгароринг за Себа најважнија трка у досадашњем делу сезоне. Уколико и на стази на којој последњих сезона Ред Бул доминира ривали буду у могућности да држе корак, или чак буду бржи, биће то коначни доказ да смо на прагу понављања 2009. године, када је Џенсон победио шест пута у првих седам трка, и више ни једном до краја сезоне. Џенсон се те године ипак докопао титуле, тако да Себ не би требало претерано да паничи, али у ситуацији у којој моћне екипе из Вокинга и Маранела улажу огромна средства у развој својих аутомобила, светски првак више нема права на грешку.

Фетелу на руку не иде ни календар, јер после Мађарске следи четворонедељна пауза, током које ће дизајнерска одељења Ферарија и Мекларена радити пуном паром, а онда Спа и Монца, стазе на којима уз неизбежно возачко умеће велику улогу игра и снага мотора. Коју Ред Бул, односно њихов Рено - нема. Због свега тога, уколико на Хунгарорингу не повећа своју предност у односу на Хамилтона и Алонса, већ до краја европске турнеје би трка за титулу поново могла да буде потпуно отворена.

Оно што Себу ипак иде у прилог је чињеница да ће Хамилтон и Алонсо један другом одузимати бодове, а није немогуће да му у томе понекад помогне и Џенс (који је после Немачке изјавио како више није у трци за овогодишњу титулу).

Прошли викенд је најбољи пример за то. Када су сви очекивали да Ферари буде главни такмац Ред Була, право ниоткуда појавио се Мекларен. Ако је донекле разумљиво да Алонсо није био на нивоу предвиђања пре трке, због екстремно ниских температура које никако не погодују италијанској екипи, перформансе Меклареновог аутомобила су представљале изненађење за све, а вероватно највише за самог Хамилтона. Луис је још у петак изјављивао да на трци нема никакве шансе против Ред Була и Ферарија, а онда прво, у суботу перфектним кругом закуцао аутомобил у први ред, а затим у недељу доминантно победио уз два фантастична претицања. Вебера је претекао на стартно циљној равнини, без помоћи ДРС-а, и то само неколико секунди након што је изгубио место од њега у последњој кривини претходног круга. Ипак, оно што је урадио Нанду ће се дуго памтити. Јесте, тачно је да је Ферари био на новим, још незагрејаним гумама, али у свету формуле 1 претицање са спољне стране кривине је еквивалентно протурању лопте кроз ноге противнику у најважнијој споредној ствари на свету. Пошто је „љубав" између Нанда и Луиса зацементирана још у заједничкој сезони у Мекларену 2007. године, цела прича добија и једну димензију више, а момак из Астурије је познат по томе да не заборавља.

Шта, дакле можемо очекивати на Хунгарорингу?

Стаза у Мођороду држи два поприлично невероватна рекорда. Изграђена је за само осам месеци, и самим тим је најбрже изграђена тркачка стаза формуле 1 на свету, што је 1986. године представљало још једну застрашујућу демонстрацију моћи комунистичких режима иза „гвоздене завесе", када је пропаганда у питању. Са друге стране, грађена је као да ће се на њој возити светски шампионат вартбурга, трабија и запорожаца, а не формула 1, па је и данас тркачка стаза са најспоријом просечном брзином у календару, ако не рачунамо уличне стазе.

Управо та смешно мала просечна брзина, уз дизајн који онемогућава претицање, чини стазу на ободу Будимпеште једном од убедљиво најнепопуларнијих на календару. Ипак, ове сезоне би трка могла да буде занимљивија него обично. Главни разлог је чињеница да ће ДРС зона бити постављена на стартни правац, што би могло потпуно да промени природу стазе.

Пирели доноси меке (жуте) и супер меке (црвене) гуме, и то би такође могло да допринесе спектаклу. Нажалост, температуре ће за викенд у Мађарској бити нешто ниже него обично, што ће продужити живот гумама, па није немогуће и да гледамо само два одласка на сервис, уместо стандардна три одласка. Ипак, због природе асфалта, и чињенице да се стаза мало користи, тимови ће праву слику о перформансама гума стећи тек на последњем слободном тренингу у суботу, па је сада прерано спекулисати за шта ће се одлучити. Оно о чему ће свакако водити рачуна је да је задржавање у боксу релативно кратко (око 18 секунди), и да ће претицање због ДРС-а највероватније бити могуће, а то су две важне варијабле у тактици за трку.

Важан ће бити и старт, због тога што је пре прве кривине пред возачима око 400 метара асфалта, што је сасвим довољно да се позиција поправи за једно или чак два места.

За разлику од неких претходних сезона, надајмо се да ове године победник неће бити одлучен у кривини 1 првог круга.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се