Најдосаднија трка сезоне

Ако вам једног дана неко понуди да будете ПР менаџер трке формуле 1, добро пазите да не прихватите посао за стазу у Валенсији. Јер, како рекламирати стазу на којој је у претходне три одржане трке било укупно четири претицања, при чему 2009. године није забележено ни једно?!

Када је 2008. године формула 1 стигла у трећи највећи град у Шпанији, очекивања су била огромна. Најављивана као нова улична трка, у дивном пејсажу Медитеранске обале, стаза је од првог тренутка била огромно разочарање. Уместо новог Монте Карла добили смо досадне докове Валенсије и стазу која није знала шта је. Пребрза је за уличну трку, са максималном брзином од преко 320 км/ч, али недовољно технички захтевна, па самим тим и недовољно занимљива. Ретко ћете пронаћи уличну стазу која је на две од три одржане трке прошла без изласка сигурносног возила.

Ипак, највећи проблем стазе у Валенсији је што је претицање до сада било готово немогуће. И управо у конструкцији претходне реченице рађа се нада, јер оно „до сада" имплицира да би ове сезоне са увођењем ДРС-а, нових Пирели гума и повратком КЕРС-а, ствари могле да се поправе на боље.

КЕРС ће, као и у Монтреалу, бити могуће користити на два дела стазе - између кривина 10 и 12 и између кривина 14 и 17 - под условом да се налазите унутар једне секунде од возила испред вас пре кривине 8. У теорији, кључно место за претицање би требало да буде кочење за кривину 12.

Пирели у Валенсију по први пут доноси нову, бело обележену гуму средње мешавине, која ће играти улогу тврђе гуме, док ће мекша бити добро позната П зеро жута гума (званично мека мешавина). Опет у теорији, може се очекивати да ће бела гума бити око секунду по кругу спорија од жуте. Ипак, оно што ће тимовима бити важније да открију током слободних тренинга је колико дуго бела гума траје, јер ће од тога зависити избор тактике.

Одлазак на замену гума у Валенсији одузима релативно мало времена - не више од 21 секунде - али немогућност претицања значајно отежава планирање трке са већим бројем заустављања у боксу. Због тога, за очекивати је да се већина тимова определи за тактику са два или три одласка на замену гума.

Највећа промена овог викенда нам ипак долази од ФИА-е, јер од ове трке се забрањује промена „мапирања" мотора после квалификација. Преведено на српски, тимови више неће моћи да изаберу другачији начин рада мотора за трку у односу на квалификације. Због чега је то значајно? Због тога што се сматра да су до сада тимови бирали једну „мапу" за квалификације, која је давала боље перформансе науштрб веће потрошње горива, а затим за трку другу „мапу" која је мотору одузимала мало снаге, али га чинила довољно економичним да може да заврши трку са горивом које је на располагању. Постоји сумња да је и на овом пољу Ред Бул отишао корак даље од својих ривала, те да ће промена правила њих највише погодити, али то ћемо видети тек у суботу.

Ипак, уз промену у начину рада мотора, која ће бити уведена од наредне трке, којом ће бити забрањено испуштати издувне гасове на дифузор када возач не притиска папучицу гаса, обруч око аустријске екипе се полако стеже. Чак толико да је Стефано Доменикали, шеф Ферарија, изјавио како од Силверстона можемо очекивати потпуно нови поредак у перформансама тимова.

Ова изјава је вероватно мало претерана, али и очекивана од шефа тима који полако улази у фазу у којој би требало одлучити да ли (поново) отписати сезону и сконцентрисати све снаге на наредну годину. Проблем за Доменикалија је што би отписивање сезоне вероватно значило и његово отписивање из Маранела, па би у том контексту и требало читати његове изјаве.

Ферари ипак може очекивати солидан викенд у Валенсији, под условом да се бела, средња гума покаже бољом од тврде, са којом су имали великих проблема у досадашњем делу сезоне. Ни Мекларен није без шанси, јер су већ неколико пута показали да у трци могу да се носе са Ред Булом, па ће добре квалификације бити кључне за њих.

Ипак, главни фаворит за победу остаје светски шампион, и само од њега ће зависити шансе Хамилтона, Батона, Алонса и можда Вебера. Уколико после Монтреала, у другој трци заредом будемо сведоци грешке момка из Хепенхајма, шампионат може постати изузетно узбудљив. Уколико се то не деси, остаје нам још једино нада у Доменикалијев нови поредак од наредне трке.

У међувремену, предлажем да сви заједно држимо палчеве ПР-у трке у Валенсији.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
16° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се