Формула 1 - Тренутни поредак тимова

Сократ је рекао: „Знам довољно да знам да не знам ништа". Примењена на свет формуле 1, ова изјава би могла да гласи: „Знам довољно о формули 1 да знам да не знам ништа o формули 1". Или, у овом тренутку још конкретније: „Знам довољно о формули 1 да знам да не знам ко је тренутно најбржи". Поготово што нам тек следи последњи и свакако најважнији предсезонски тест, у Барселони, од 8-12. марта. Поготово што је пред нама сезона са толико промена. Поготово што одлагањем (отказивањем?) трке у Бахреину тимови имају на располагању додатне две недеље припрема.

Нажалост, нисмо сви мудри као велики антички философ и учитељ, па има и оних који би, и са ово мало параметара који су нам на располагању да се окушају у прогнози какав је тренутни поредак тимова. Једноставно, то је јаче од мене. Дакле...

Класа 1

Можда најлакше питање - ко је тренутно најбржи? Већина коментатора се слаже да су то Ред Бул и Ферари, и немам разлога да им не верујем. Иако током зиме нису били константно на челу табеле најбржих времена, то је зато што су углавном возили дуже деонице, и управо ту су се показали супериорним у односу на конкурентне. Мада још увек нисмо видели шта Ред Бул може да учини у симулацији квалификационе вожње, са испражњеним резервоаром, многи ипак предвиђају да је Ред Бул у овом моменту бржи од Ферарија за отприлике 3 до 4 десетинке по кругу. У свету формуле 1, то је много. Ипак, Марк Вебер је резервисан и каже да је ово „најнепредвидљивија зима икад" у формули 1. Очигледно Сократов следбеник.

Класа 2

Како се спуштамо даље у поретку, прогноза постаје много тежа. Ипак, иза водећег двојца стављам групу од три тима у којој су Мекларен, Рено и Мерцедес, мада не обавезно баш тим редоследом. Мекларен има пуно проблема са својим моделом. Прво су га лансирали са недељу дана заостатка у односу на конкуренте, онда су се надовезали проблеми са поузданошћу, а поврх свега ауто у погледу аеродинамичког пријањања јасно заостаје за Ред Булом и Фераријем. Ако на то додамо и чињеницу да агресивни стил вожње Луиса Хамилтона узрокује брзу деградацију ионако брзо деградирајућих Пирели гума, чини се да се бројним навијачима екипе из Вокинга не пише добро.Рено је одлично кренуо на тестовима, али неочекивана повреда Роберта Кубице брзо их је искључила из круга кандидата за титулу у 2011. Ипак, са неким иновативним решењима, као што је издувна цев мотора окренута унапред и надоле, Рено је овогодишњим моделом направио јасан напредак у односу на претходну сезону и можда се у овом тренутку налази испред Мерцедеса. Немачка екипа је ипак највећа непознаница. И они су имали доста проблема са поузданошћу својег модела током тестова, а највећи је прегрејавање мотора. Ипак, на претходном тесту њихов аутомобил је постигао највећу максималну брзину, а за последњи тест су наводно припремили толико новина да ћемо у ствари видети потпуно нови аутомобил.

Класа 3

У следећу класу стављам такође три тима - Вилијамс, Торо Росо и Заубер. Вилијамс у нову сезону улази са аутомобилом који је плод веома храбрих дизајнерских идеја. Задњи крај њиховог аутомобила је најнижи од свих, пре свега захваљујући изузетно малој кутији мењача. Ту су затим и задње крило које стоји на једном, централном стубу, али и необичан угао задње осовине од 14 степени, иако у формули 1 до сада тај угао никад није био већи од 6-7 степени. Осим што лепо изгледа, нови аутомобил је и брз. Леп аутомобил у новој сезони ће имати и Торо Росо. Иако и даље у власништву Ред Була, италијанска екипа је ове године сама дизајнирала свој модел са једном интересантном иновацијом. Бокови аутомобила су подигнути, тако да се испод њих, а изнад пода формира тунел који би требало да побољша проток ваздуха до дифузора. Уз Фераријев мотор, екипа из Фаенце је била импресивна на тестовима и не бих био изненађен да их макар на почетку сезоне видим у борби са тимовима друге класе - Меклареном, Реноом и Мерцедесом. Заубер се, после повратка у руке Петера Заубера, финансијски стабилизовао и одмах напредовао. Камуи Кобајаши је свакако један од најатрактивнијих возача, и уз Фераријев мотор, мењач, хидраулику и задње вешање, екипа може очекивати бољу сезону од прошлогодишње.

Класа 4

На девето место у поретку конструктора стављам екипу Форс Индије, која сигурно неће бити задовољна уколико се моја прогноза покаже као тачна. Адријан Зутил је изјавио да очекује борбу за једно од првих десет места, али у овом тренутку пре делује да ће се његова екипа мучити да буде испред Вилијамса, Торо Роса и Заубера, док је водећа петорка недостижна.

Класа 5

Као и у претходној, и у овој категорији је само један тим, Лотус Тонија Фернандеза. Малезијска екипа је за сада надокнадила отприлике једну секунду прошлосезонског заостатка, а да ли ће то бити довољно да се нађу испред још некога осим Вирџина и ХРТ-а, остаје да се види.

Класа 6

На дну су ХРТ, рекао бих очекивано, и Вирџин, можда не толико очекивано. Учинак екипе коју спонзорише моћна компанија Ричарда Бренсона је за сада прилично разочаравајући. Чак ни улазак Марусијиног капитала, захваљујући којем ће се тим такмичити под Руском лиценцом, изгледа да није омогућио да се помакну са дна. ХРТ са друге стране и даље муку мучи са проналажењем спонзора, а у данашњој формули 1 сте без новца осуђени на неуспех.

Закључак

На крају, ипак, и ја позивам у помоћ Сократа. Мада верујем у своју прогнозу, знам и да ће последњи предсезонски тест дати одговоре на многа питања. Сетимо се само како се претпрошле сезоне екипа Брона (Brawn GP) појавила на последњем тесту са тада иновативним двоструким дифузором, почистила конкуренцију и стигла до шокантне титуле. Сви водећи тимови спремају по неко изненађење, и тек када се по истеку четвртог дана тестирања прашина на аутодрому Каталуња слегне имаћемо јаснију слику поретка. Поготово због тога што померање старта сезоне за две недеље погодује великим тимовима који тренутно мало заостају, а ту мислим пре свега на Мекларен и Мерцедес. Њихови моћни развојни тимови сигурно неће пропустити неочекивану прилику да се још мало поиграју са својим моделима и тако смање тренутни заостатак за Ред Булом и Фераријем.

Остаје нам само да сачекамо Барселону и видимо да ли је Марк Вебер био у праву.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се