Крај Фетелове доминације?

Прост, Сена, Алонсо и Хакинен били су двоструки прваци света који нису успели да освоје трећу узастопну титулу. Једина два возача који су до сада то постигли су Фанђо и Шумахер, а ове године се Фетелу пружа прилика да постане трећи.

Међутим, на путу до тог успеха, млади Немац ће морати да буде бољи од чак пет бивших светских првака, што је јединствен случај у историји Формуле 1. Освајачи свих титула шампиона света од 2001. године наовамо су учесници овогодишњег шампионата, и већ тај податак је довољан да би се стекла слика о тежини задатка који чека актуелног двоструког шампиона.

Сви се слажу да је и поред тога Себ највећи фаворит, али не на основу виђеног у предсезони. Јер, реално гледајући, Ред Бул није ништа показао током зимских тестова. Али не у смислу да су били лоши, већ баш у основном смислу речи ништа. Чини се да је током зимских тестова основни мотив аустријског тима био да не покаже противницима колико могу, и у томе су били веома успешни. Можда чак и превише успешни, јер толико скривање може да буде и знак слабости, што ћемо видети већ у Мелбурну. 

Ипак, Себ је опет свачији фаворит, из простог разлога што вози за тим за који ради Ејдријен Њуји.Ниво обожавања генијалног британског дизајнера у актуелним круговима Формуле 1 је толики да више нико и не размишља о томе да је: 1) и он само човек, па као такав може и да погреши и 2) количина талента генерације техничких директора у осталим тимовима је таква да је питање тренутка када ће се појавити нови Њуји.

Али, и ако изузмемо фактор Њуји из једначине, Себ има пуно адута који га кандидују за трећу узастопну титулу, укључујући и самопоуздање које му је донела двогодишња доминација. Ипак, није мало оних који сматрају да Фетелова снага лежи претежно у фантастичној вожњи на квалификацијама, која му омогућава да у недељу креће као првопласирани, са празном стазом испред себе. Према заговорницима ове теорије, уколико би морао да стартује из другог или нижег реда, Себастијанове слабости (техника претицања пре свега) би дошле до изражаја и ореол непобедивости би се брзо изгубио. На наше задовољство, нова сезона обећава да нам приреди више управо оваквих ситуација, јер нико не верује да би Себ могао да понови прошлогодишњих невероватних 15 пол позиција.

Себов тимски колега, Марк Вебер је приватно један од најомиљенијих ликова у круговима Формуле 1, али потпуно уништење које му је Себ приредио прошле сезоне на стази чини да, иако би многима било драго да Аустралијанац ове године буде бољи, мало ко у то верује. Када је титула у питању, Марк не спада у круг фаворита, јер чак и ако Ред Бул буде бољи од конкурената Себ је већ одабрани број један у оквиру тима. Наравно, у Формули 1 ништа није немогуће, али титула за Вебера би већ била за рубрику Веровали или не.

Борби унутар Мекларена се сви унапред радујемо. У моменту када је Батон долазио у Вокинг сви су били уверени да прави погрешан потез јер долази у Луисов тим. Две године касније и ствари су се толико промениле да није погрешно рећи да је Мекларен сада Џенсонов тим, и ако се неко не осећа комфорно онда је то Луис. Након што је прошле сезоне први пут у својој каријери Луис био лошије пласиран од својег клупског колеге један део стручњака сматра да ће Батон тај успех потврдити и ове године. Ја сам ипак међу онима који се не слажу са таквим мишљењем. Џенсон јесте свакако промишљенији возач и та стабилност му је и омогућила да прошле године узме меру Хамилтону, али немојмо никад сметнути са ума да када је у питању сирова брзина са Луисом мало ко може да се такмичи.

И у прошлој сезони за заборав, Луис је доминирао на квалификацијама у односу на Џенса (12-7), само да би то касније упропастио неким непромишљеним потезима у трци. Ако је мудар, Луис ће извући поуку из свега што се прошле године догађало ван стазе (прекид сарадње са оцем, раскид са девојком), а што је имало изузетно негативан утицај на његову вожњу. Већ и чињеница да у ову сезону улази поново у љубави са својом дугогодишњом девојком могла би да буде показатељ да ћемо ове године гледати бољег Хамилтона. Уз аутомобил који делује као потенцијално победнички, Мартин Витмарш ће морати да употреби сву своју моћ да не дозволи да се борба између тимских колега једном од њих испречи на путу ка титули.

Фернандо Алонсо је доведен у Ферари са циљем стварања нове победничке ере, али прве две године су биле неуспешне, а рани сигнали говоре да ни трећа неће бити боља. Уз аутомобил чије све могућности још нису открили, почетак сезоне би могао да буде јако тежак за Нанда. На крају ове године биће већ пуних седам од последње титуле за некад најмлађег првака света. Иако су те 2005. сви били уверени да следи Фернандова ера (слично као што се сада прориче Себова ера), уместо тога Шпанац је само доживљавао горка разочарања. Ипак, кроз све те муке Алонсо је прошао задржавајући и даље (не)заслужени ореол можда најкомплетнијег возача своје генерације и кад тад тај потенцијал ће морати да се материјализује.

Ферари је деловао као идеалан избор за Нанда па не чуди дугогодишњи уговор који ће га држати у Маранелу до 2016. године, али легендарна екипа у пост-Тод-Брон-Шумахер ери све више почиње да личи на Ферари из друге половине осамдесетих и прве половине деведесетих. То значи да понека победа не може да се искључи, тек да подсети на некад славне дане, али то није довољно за борбу за титулу. Иако нисам нарочити љубитељ Фернандовог стила који је, једнако као и Простов, исувише калкулантски за мој укус, ни ја не могу да порекнем да такав приступ готово увек даје резултат и зато је Нандо чак и са лошијим аутомобилом легитиман претендент на титулу сваке сезоне.

Што се Масе тиче, за њега важи мање више истошто сам написао и за Вебера. Са уговором који истиче на крају сезоне, Фелипе би морао ове године да покаже много више да би могао да се нада продужетку боравка у Скудерији. У овогодишњој конкуренцији, и са аутомобилом који у сезону улази недовољно спреман, бојим се да је то превелики задатак за омаленог Бразилца.

Слично као и у Мекларену, и битка унутар Мерцедеса ће бити једна од посластица сезоне. Иако је Нико Розберг у претходне две године руинирао Шумијев повратак, ове сезоне ствари могу завршити мало другачије. Аутомобил који су Немци имали на располагању у претходним сезонама није био шампионски, и мада вероватно ни овогодишњи то није, шансе за регуларну битку за подијум чине се знатно бољим. А са добрим аутомобилом, и приликом за неком макар полусрећном победом, мотивација седмоструког шампиона ће бити бар на нивоу оне из периода у Ферарију, те многи очекују да ове године гледамо Михаела који више личи на оног немилосрдног шампиона од пре десетак година. Наравно да ће добар аутомобил бити шанса и за Розберга који је својим квалитетом одавно заслужио бар једну Гран при победу и шансе да се то догоди у 2012. нису мале. Титула за било којег од Мерцедесових возача би ипак била сензација, али и невероватније ствари су се догађале у Формули 1.

Лотус је прво крајем прошле године успешно окончао забуну око права на име легендарног тима Колина Чепмена, а затим и потписао једног од само неколико возача због којих Формула 1 јесте најузбудљивија ауто-мото категорија на свету. Кими Раиконен је вероватно најзанимљивији светски шампион којег смо имали још од времена Џејмса Ханта. На стази брз и храбар као мало ко, а ван стазе са карактером какав се ретко виђа у професионалном спорту, Финац је фаворит огромног броја навијача широм света. Било да учествује на тркама глисера у костиму гориле, побеђује у тркама моторних санки под псеудонимом Џејмс Хант, или га пријатељи износе мртвог пијаног из Лондонских пабова, Кими је свој и не дозвољава да му ико говори шта би требало да ради.

Уосталом, да ли можете да замислите неког од светских спортских звезда да на Твитер окачи следећи коментар: „Одмарам се. Превише Лапин Култе (финско пиво) синоћ". А легендарни одговор на питање ББЦ-јевог репортера Мартина Брандла зашто једини од свих возача није учествовао на Шумијевом (првом) опроштају овде не бих ни смео да поновим. Наравно, све то не би било важно да Кими није један од најбољих возача свих времена, иако је крај његовог имена у статистици само једна титула првака света, 18 победа, 16 пол позиција и 35 најбржих кругова. Кажем само зато што је свака од ових цифара могла да буде много већа да Кими није такав какав је. Али можда га зато и толико волимо. Иако његови многобројни и нереални навијачи не мисле тако, титула ове сезоне није на нишану, али добра сезона, са понеким најбржим кругом, а зашто да не и неким првим редом на тренингу не делује као научна фантастика. А ако у 2012. покаже да је и даље онај стари, није немогуће да га догодине гледамо и у бољем тиму и борби за титулу. Ја ћу први навијати за то из све снаге.

Са Леденим се завршава и најшири могући круг фаворита за титулу. Од осталих би требало споменути изузетно интересантне тимске борбе унутар Форс Индије и Торо Роса. Хилкенберг се враћа у караван после године одсуства и немојте се зачудити ако нам покаже зашто је сматран природним наследником Михаела Шумахера у свим категоријама у којима је учествовао. И освајао титулу. Наспрам њега ће бити Пол ди Реста који је успео да бар привремено оконча каријеру Адријана Зутила, возача који је бољи од бар четвртине овосезонских, тако да ће битка унутар тима бити узбудљива. Са друге стране, Торо Росо је отпустио оба своја прошлогодишња пилота да би направио места за Рикиарда и Верња, од којих се очекује да кроз борбу током сезоне покажу ко ће добити прилику да заузме Веберово место у 2013.

Неће бити досадно пратити ни шта ове године може Камуи-сан у Зауберу који делује као бољи ауто од прошлогодишњег, Грожан у другом Лотусу, Бруно Сена у Вилијамсу који очајнички тражи ренесансу и Ковалаинен у Кетераму који се нада првим бодовима.

Зелено светло се пали у суботу у 7 ујутру за квалификације, и у исто време у недељу за трку. Навијте сатове.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 20. мај 2024.
24° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара