четвртак, 21. мар 2024, 13:45
Стјепко Гут
Џез уметник
Музичко школовање је започео 1967. у Београду, а студије џез музике (1973-1979) наставио на академијама Swiss Jazz School и Berkeley у Бостону. Солистичку каријеру је започео као трубач и солиста Биг Бенда РТС. Током каријере је сарађивао са многим значајним џез музичарима (Л. Хемптон, Џ. Грифин, Б. Дејвис, K. Фулер и др) и оркестрима Lionel Hamptonnall Stars Big-Band (1980-81, као једини европски музичар), Clark Terry Big Band од 1994. до данас Lois Bellson Big Band (2007), SFB Berlin Big Band (1982), Copenhagen Radio Orchestra (1989), Charlie Antolini Jazz Power (1987-1990), Београдски џез оркестар (1995-1998, као солиста и диригент), Стјепко Гут - Ehud Asherie Duo (од 2007. до данас). Посебно се истичу сарадње са два ансамбла која су крајем седамдесетих и почетком осамдесетих година 20. века обележила домаћу и европску џез сцену: Trumpet & Rhytm Unit и Секстет Марковић-Гут. Наступао је у најпрестижнијим светским концертним просторима и на најзначајним фестивалима, а 1999. године је био звезда концерта Trumpet Summit који је организован у оквиру фестивала Jazz in Marciac у Француској, када је као једини европски музичар наступио заједно са K. Теријем, Б. Бејлијем, Џ. Федисом, Н. Пејтоном, В. Марсалисом, Р. Харгроувом и Т. Станфордом. Од 1985. Гут предаје на Универзитету уметности у Грацу, а био је и гостујући предавач на Универзитету у Њу Хемпширу (2000-2008). Поред тога, предаје на бројним мајсторским курсевима широм света. Био је селектор Београдског џез фестивала (1986. и 1987. године). Остварио је и богату дискографију. Добитник је Награде Нишвил фестивала за животно дело (2013). Један је од оснивача и саветника Одсека за џез и популарну музику Факултета музичке уметности у Београду.
Аутор емисије: Ана Ћирица
Autor:
Ана Ћирица
Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]
Коментари