Drugi vek – Bora Todorović

Iako je voleo da kaže da su mu pozorište i televizija primarni i da na filmu nema dovoljno dobrih uloga, Bora Todorović (1929-2014) je u sedmoj umetnosti bio uspešan više od pet decenija.

Debitovao je 1956. kod Bojana Stupice u filmu "U mreži", zatim je naredne godine igrao u "Malom čoveku" Žike Čukulića da bi posle osmogodišnje pauze zaigrao kod Joce Živanovića u filmu "Gorki deo reke" i kod Miće Popovića u "Roju" i "Delijama". Ipak, prvu veliku filmsku ulogu imao je u ratnoj drami "Koraci kroz magle" 1967. Žorža Skrigina.

I onda još jedna osmogodišnja pauza koju Bora Todorović provodi ispred TV kamera. Igrao je u tom slavnom periodu Televizije Beograd u dvadesetak TV filmova i u deset TV serija od kojih su mnoge u analima televizije. Odigrao je tada nečije dve ili tri karijere u tempu koji je samo moć vrhunskog talenta mogla da izdrži.

I - otela bi ga televizija zauvek da se nisu pojavili praški đaci. Najpre ga Paskaljević uzima za "Čuvara plaže u zimskom periodu", a potom slede uloge u "Nacionalnoj klasi","Ko to tamo peva", "Posebnom tretmanu"... Nisu to bile velike role, ali se pamte i u tome je apsolutno Borino majstorstvo.

Ubrzo je usledio Todorovićev raskošni filmski serijal: Aleks Rosinjol u "Mister Montenegru"  Đenka u "Maratoncima" , Pik u "Balkan ekspresu", uloge u "Balkanskom špijunu", "Domu za vešanje", "Andergraundu", i konačno u "Profesionalcu" i "Svetom Georgiju". Gde je Dušan Kovačević tu je najšešće i Bora Todorović kome je i Gordan Mihić podario divne filmske i TV uloge.

Pa kad se podvuče crta to je bio on: neodoljivi snalažljivac, lik sa bezbroj života, prevarant i laki luzer, uvek na ivici sreće i tuge, nikad potpuno u njima, glumac koji vas istinama i lažima, a nikad ne znate šta je u pitanju, uverava u sve što želi. U sve što mu je zadatak. Protiv njega jednostavno - nema odbrane. Kada je objavio da prestaje da se bavi glumom, malo ko je u to poverovao.

U emisiji "Drugi vek" Bora Todorović je sa skromnošću i sa ponosom govorio o svojoj filmskoj karijeri, posebno o odnosu prema rediteljima, prema scenarijima a naročito o osećaju za meru i trenutak koje glumac uvek mora da ima.

Urednik i autor je Nebojša Popović, snimatelj Vasko Vasović, a montažer Mirjana Mitrović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво