Drugi vek – Predrag Perišić

U teškoj, nesigurnoj a vrlo izazovnoj profesiji filmskog scenariste, Predrag Perišić ima poseban status jer je u celom opusu u potpunosti posvećen običnom životu.

Porodica, deca, ljubavni problemi, kako preživeti život, kako odrasti, a kako ostariti, kako biti i ostati dobar u svetu koji to nije, ukratko - svakodnevnica. To su izazovi i teme koje filmski scenarista Predrag Perišić, pretežno kroz komedije, gledaocima s ljubavlju šalje sa malih i velikih ekrana. On zna da je običan život prepun neobičnih i filmski izazovnih situacija koje treba prepoznati i suočiti se s njima. Perišić to čini delotvorno, s merom, nikad nisko i prostački kako se često događalo u domaćim komedijama. Uvek u mislima sa gledaocem kome namenjuje svoje priče.

Njegov debitantski rad "Ljubavni život Budimira Trajkovića" ušao je u svakodnevni govor. Trilogija Rad, Tata i Razvod na određeno vreme pokazala je mogućnosti komedije u rasponu od gega i štosa do dubokih životnih istina koje plasira kroz dobrotu i naivnost svojih junaka.
Tako je bilo i u romantičnoj komediji "Nije lako s muškarcima", velikom filmskom hitu u kojoj je Perišić još jednom iskazao suštinski smisao za obične ljude. Učinio je to i u seriji i filmu "Policajac sa Petlovog brda".
Kraj 20. veka je i finale Perišićeve filmografije. "Senke uspomena", velika posveta glumcu, takođe je i velika posveta domaćem filmu i našim filmskim radnicima, ali i još jedna u nizu važnih priča o roditeljima i deci, o prolaznosti, samoljublju i skromnosti, kukavičluku...
Njegovi filmovi prepoznatljivi su i po glumačkoj ekipi, to jest po neprevaziđenom filmskom triju svih vremena: Mileni, Bati i Smokiju koji su tumačeći Perišićeve tekstove davali najbolje od sebe s lakoćom svojstvenom sam najvećim glumcima.
Svi Perišićevi filmski scenariji jesu kompaktna celina izgrađena na prizorima iz svakodnevnog života. Baš tako se zove knjiga, odnosno dvobroj časopisa YU film danas u kome je objavljeno sedam njegovih scenarija.

Urednik i autor je Nebojša Popović, snimatelj Života Neimarević, a montažer je Mirjana Mitrović.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво