Drugi vek – Sabolč Hajdu

Mađarsku kinematografiju već punu deceniju predvode autori koji su stekli ugled na najvećim međunarodnim festivalima.

To je generacija koja se pojavila na sceni 2000/2001. godine i u kojoj su najznačajnija imena Kornel Mundruco ("Beli bog", "Projekat Frankeštajn", "Delta", "Divni dani") Benedek Fligaugf ("Samo vetar", "Materica", "Diler") Đerđ Palfi ("Štucanje", "Taksidermija", "Slobodni pad") i svakako Sabolč Hajdu ("Pipav posao", "Beli dlanovi", "Biblioteka Paskal") koji je za razliku od mnogo poznatijih kolega iz generacije, potpuno sa strane, usamljenički i sa jasnom idejom šta može i šta hoće, stvarao vrlo intrigantnu estetiku koja se bazirala na originalnim idejama, razbijanju tabua ali i na povremenom i jasnom miksu najboljih žanrovskih matrica u skoro svakom ostvarenju. Istovremeno, Hajduove filmove krase beskrajna, gotovo mazohistička iskrenost i beskompromisnost u ostvarivanju autorskih ideja. On ništa neće uraditi po svaku cenu i uvek će tokom dugih priprema za film uraditi nešto što će ga držati u akciji, u treningu. Njegovi junaci su obični ljudi sa apsolutno neobičnim sudbinama, to jest život u svom suštinskom i potpuno ogoljenom obliku.

Čuveni Mikloš Jančo javno hvalio je Hajduove kratke filmove i čak igrao u nekima od njih i u debitantskom dugometražnom filmu "Pipav posao". Njegovo drugo Ja, jedna je od najboljih mađarskih glumica, Oršolja Terek Ilješ koja igra u svim Hajduovim filmovima ili bolje reći igra samom u njegovim filmovima. Svojim nenametljivim, gotovo stidljivim ali vrlo primetnim prisustvom na 21. festivalu evropskog filma na Paliću, gde je bio član žirija, Sabolč Hajdu je one koji prate zbivanja u evropskom filmu podsetio na značaj svog opusa. Za emisiju "Drugi vek" govorio je o mladalačkom buntu, o učešću u novom mađarskom filmu, o razbijanju tabua, o tome kako snimljena pozorišna predstava može postati kultni film. Posebno, Hajdu govori o filmovima "Beli dlanovi" koji je njegova porodična autobiografija i o čuvenoj "Biblioteci Paskal" kao načinu da se apsolutnom nadrealnošću bolje objasni realnost. Takođe, govori i o svojoj supruzi i osećanju nesigurnosti koje ga neprestano nagriza ali i tera da ide dalje.Kao i u filmovima, i u emisiji "Drugi vek" Sabolč Hajdu govori potpuno iskreno, samokritično i vrlo emotivno. Urednik i autor je Nebojša Popović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво