Oko ekonomije: Kada porastem, biću...

Zanimanja budućnosti - data analitičari, jutjuberi, dizajneri...

Svake godine nastane oko 70 hiljada novih zanimanja. Tokom sledećih 25 godina neće postojati  40 odsto današnjih poslova i ključno je pitanje koje su nam veštine potrebne da bismo obavljali zanimanja u budućnosti i za šta možemo da školujemo nove generacije.

Naši mali i veliki maturanti nalaze se na životnoj prekretnici jer bi trebalo da se opredele za škole i fakultete po čijem će završetku da nađu posao. Međutim iz godine u godinu sve je teže predvideti koja će to biti zanimanja budućnosti s obzirom na brzinu razvoja tehnologija sa kojom se paralelno razvijaju nova zanimanja, a nestaju neka koja su do tada postojala.

Najviše je promena u IT sektoru, pa tako imamo digitalne marketing analitičare, analitičar podataka, influensere, blogere... međutim, svetla budućnost se piše i menadžerima prodaje, arhitektama, lekarima, pravnicima, ali sve u skladu sa tim da moraju da razvijaju nove veštine i da koriste nove tehnologije u svom radu.

Koja su to zanimanja budućnosti, koje su veštine potrebne i kakva je strategija  Srbije kada je reč o sistemu obrazovanja, tema je Oka ekonomije.

Gosti su pomoćnica ministra prosvete za strateško planiranje Gabrijela Grujić, izvršna direktorka agencije Executive Group Sanja Milaković-Kolundžija, direktor Matematičke gimnazije u Beogradu Srđan Ognjanović i Dragan Tomić, direktor Majkrosofta. 

O svom zanimanju, govori i Milan Inić - Yasserstain, jutjuber.

Emisiju vodi i uređuje Vesna Damjanić.

broj komentara 0 pošalji komentar