среда, 27. нов 2019, 22:57
Други век – Бора Тодоровић
Иако је волео да каже да су му позориште и телевизија примарни и да на филму нема довољно добрих улога, Бора Тодоровић (1929-2014) је у седмој уметности био успешан више од пет деценија.
Дебитовао је 1956. код Бојана Ступице у филму "У мрежи", затим је наредне године играо у "Малом човеку" Жике Чукулића да би после осмогодишње паузе заиграо код Јоце Живановића у филму "Горки део реке" и код Миће Поповића у "Роју" и "Делијама". Ипак, прву велику филмску улогу имао је у ратној драми "Кораци кроз магле" 1967. Жоржа Скригина.
И онда још једна осмогодишња пауза коју Бора Тодоровић проводи испред ТВ камера. Играо је у том славном периоду Телевизије Београд у двадесетак ТВ филмова и у десет ТВ серија од којих су многе у аналима телевизије. Одиграо је тада нечије две или три каријере у темпу који је само моћ врхунског талента могла да издржи.
И - отела би га телевизија заувек да се нису појавили прашки ђаци. Најпре га Паскаљевић узима за "Чувара плаже у зимском периоду", а потом следе улоге у "Националној класи","Ко то тамо пева", "Посебном третману"... Нису то биле велике роле, али се памте и у томе је апсолутно Борино мајсторство.
Убрзо је уследио Тодоровићев раскошни филмски серијал: Алекс Росињол у "Мистер Монтенегру" Ђенка у "Маратонцима" , Пик у "Балкан експресу", улоге у "Балканском шпијуну", "Дому за вешање", "Андерграунду", и коначно у "Професионалцу" и "Светом Георгију". Где је Душан Ковачевић ту је најшешће и Бора Тодоровић коме је и Гордан Михић подарио дивне филмске и ТВ улоге.
Па кад се подвуче црта то је био он: неодољиви сналажљивац, лик са безброј живота, преварант и лаки лузер, увек на ивици среће и туге, никад потпуно у њима, глумац који вас истинама и лажима, а никад не знате шта је у питању, уверава у све што жели. У све што му је задатак. Против њега једноставно - нема одбране. Када је објавио да престаје да се бави глумом, мало ко је у то поверовао.
У емисији "Други век" Бора Тодоровић је са скромношћу и са поносом говорио о својој филмској каријери, посебно о односу према редитељима, према сценаријима а нарочито о осећају за меру и тренутак које глумац увек мора да има.
Уредник и аутор је Небојша Поповић, сниматељ Васко Васовић, а монтажер Мирјана Митровић.
Коментари