Други век – Саболч Хајду

Мађарску кинематографију већ пуну деценију предводе аутори који су стекли углед на највећим међународним фестивалима.

То је генерација која се појавила на сцени 2000/2001. године и у којој су најзначајнија имена Корнел Мундруцо ("Бели бог", "Пројекат Франкештајн", "Делта", "Дивни дани") Бенедек Флигаугф ("Само ветар", "Материца", "Дилер") Ђерђ Палфи ("Штуцање", "Таксидермија", "Слободни пад") и свакако Саболч Хајду ("Пипав посао", "Бели дланови", "Библиотека Паскал") који је за разлику од много познатијих колега из генерације, потпуно са стране, усамљенички и са јасном идејом шта може и шта хоће, стварао врло интригантну естетику која се базирала на оригиналним идејама, разбијању табуа али и на повременом и јасном миксу најбољих жанровских матрица у скоро сваком остварењу. Истовремено, Хајдуове филмове красе бескрајна, готово мазохистичка искреност и бескомпромисност у остваривању ауторских идеја. Он ништа неће урадити по сваку цену и увек ће током дугих припрема за филм урадити нешто што ће га држати у акцији, у тренингу. Његови јунаци су обични људи са апсолутно необичним судбинама, то јест живот у свом суштинском и потпуно огољеном облику.

Чувени Миклош Јанчо јавно хвалио је Хајдуове кратке филмове и чак играо у некима од њих и у дебитантском дугометражном филму "Пипав посао". Његово друго Ја, једна је од најбољих мађарских глумица, Оршоља Терек Иљеш која игра у свим Хајдуовим филмовима или боље рећи игра самом у његовим филмовима. Својим ненаметљивим, готово стидљивим али врло приметним присуством на 21. фестивалу европског филма на Палићу, где је био члан жирија, Саболч Хајду је оне који прате збивања у европском филму подсетио на значај свог опуса. За емисију "Други век" говорио је о младалачком бунту, о учешћу у новом мађарском филму, о разбијању табуа, о томе како снимљена позоришна представа може постати култни филм. Посебно, Хајду говори о филмовима "Бели дланови" који је његова породична аутобиографија и о чувеној "Библиотеци Паскал" као начину да се апсолутном надреалношћу боље објасни реалност. Такође, говори и о својој супрузи и осећању несигурности које га непрестано нагриза али и тера да иде даље.Као и у филмовима, и у емисији "Други век" Саболч Хајду говори потпуно искрено, самокритично и врло емотивно. Уредник и аутор је Небојша Поповић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво