Прошлост на точковима: Последња трка грађанског Београда

Београд је био домаћин трке аутомобила, претеча данашње формуле 1, два дана после почетка Другог светског рата.

Трка је организована поводом рођендана престолонаследника Петра II (6. IX 1939) па је због тога била заборављена по ослобођењу. Тај догађај је тек пре неколико година добио свој прави значај, али још увек није довољно присутан у нашој јавности. Велика награда Београда, 3. IX 1939. године била је најбоље организовано аутомобилско такмичење до тада, али и последња трка Европе и грађанског Београда.

Победник је био италијански возач Тацио Нуволари. У последњој трци грађанског Београда, сазнаћемо како се продавао бензин пре Другог светског рата, који је био најскупљи у региону.
Београд је увек обиловао занимљивостима, па је тако имао Пумпу код слепог шофера. Тај човек био је Божа Тврдишић и његова судбина је јединствена, казује нам Браца Петковић.
Краљица Марија је била страстан шофер, возила је ауто на релацији Букурешт-Београд, затим Београд-Париз. Краљица је дуго држала брзински рекорд на релацији од Београда до Авале.

У Музеју аутомобила у Београду је један необичан порше. Казивање о старим аутомобилима осветљава време из непознатих углова и обавезује нас према прецима и потомцима да следимо дух савремених цивилизацијских кретања.

Аутор: Драган Коларевић

Реприза, 18. јун у  03:05 и 11:05

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво